Încrederea consumatorilor și companiilor în economia zonei euro a crescut neașteptat în noiembrie

Publicat: 29 11. 2012, 13:13
Actualizat: 06 02. 2016, 12:33

Încrederea în economia zonei euro a crescut neașteptat în noiembrie, chiar dacă uniunea monetară se află în a doua recesiune din ultimii patru ani, iar liderii statelor membre încearcă să limiteze impactul crizei datoriilor suverane, informează Mediafax, citând Bloomberg.

Un indice al încrederii consumatorilor și directorilor de companii a avansat la 85,7 puncte, de la 84,3 puncte, date revizuite, în octombrie, a anunțat, joi, Comisia Europeană. Economiștii se așteptau ca indicele încrederii să stagneze la nivelul de 84,5 puncte anunțat anterior.

Zona euro a înregistrat două trimestre de contracție până la sfârșitul lunii septembrie, iar economiștii estimează o continuare a scăderii PIB, cu 0,3%, în ultimele trei luni ale anului.

Întrucât măsurile de austeritate subminează încrederea, iar șomajul se află la un nivel record, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) a prognozat, în această săptămână, contracții de 0,4% în acest an și de 0,1% anul următor.

„Continuăm să considerăm zona euro ca principala sursă de riscuri. Șocurile financiare ar putea destabiliza situația deja fragilă, conducând la o nouă revizuire negativă a proiecțiilor economice”, a declarat economistul șef al OCDE, Pier Carlo Padoan.

Euro s-a apreciat cu 3,6% față de dolar în ultimele trei luni, întrucât liderii din zona euro au accelerat răspunsul la criza datoriilor, iar Banca Centrală Europeană s-a angajat la achiziții nelimitate de obligațiuni ale țărilor cu probleme de finanțare.