Indexul Big Mac, care compară prețul acestui produs în diferite țări, este un indicator inventat de publicația The Economist în urmă cu 30 de ani și își propune să analizeze puterea de cumpărare în funcție de acest preț.
Piața locală este codașă în clasamentul puterii de cumpărare văzută în prisma consumului acestui tip de fast-food, cel mai cunoscut produs al lanțului de restaurante Mc Donald”s. În Ungaria, țară în care salariul mediu este cu 25% peste cel din România, un angajat își permite să cumpere 205 hamburgeri Big Mac într-o lună, cu 57 mai mulți decât în România.
Diferențele salariale ale angajaților din România față de cele ale angajaților din statele mai dezvoltate din punct de vedere economic își pun amprenta asupra puterii de cumpărare, iar acest indicator reflectă aceste decalaje. În plus, faptul că România are aproape cel mai mic salariu minim din Uniunea Europeană – de circa 230 de dolari net – (un nivel mai mic fiind în Bulgaria), iar ponderea angajaților plătiți la valoarea salariului minim este de peste o treime, influențează acest index.