Indicatorul COMESTIBIL al inflației: Simigeriile au scumpit COVRIGUL cu 50%

Publicat: 05 10. 2018, 11:14
Actualizat: 22 10. 2018, 10:58

Consumatorii nu sunt convinși de aceste argumente și susțin că proprietarii de covrigării profită de traficul intens din zonele cheie ale Bucureștiului.

„Prețul grÃ¥ului e cu 30% mai mare față de momentul recoltării. Energia electrică, combustibilul, gazul, toate s-au scumpit de la începutul anului. Evident că aceste scumpiri se duc în prețul final, nu numai în industria panificației, ci și în alte sectoare”, explică Aurel Popescu, președintele Rompan, o asociație care reunește producătorii din industria panificației.

Spre exemplu, covrigăriile Megapan și Gustav, din proximitatea Teatrului Național București, au trecut la prețul de 1,5 lei pentru un covrig. În schimb, lanțul de simigerii Gigi, situat la 20 de metri de Gustav, vinde în continuare covrigul cu 1 leu.

„Din ce am observat eu, majoritatea celor care dețin magazine și patiserii scumpesc produsele atunci când au prea multe vânzări. Profită că e loc central și e multă lume. Pentru mine, scumpirea nu are un impact chiar mare. E cu 50 de bani mai scump”, a spus o tânără, clientă a covrigăriei Megapan.

Oamenii cumpără în continuare covrigi chiar dacă prețul a crescut cu 50%, cei mai mulți fiind resemnați în fața scumprii. „Bănuiesc că e justificată scumpirea. Au crescut cheltuielile și au și cerere mare. Aici, chiria e destul de mare (b-dul Carol I – n.red.). Văd că tot e coadă chiar și cu 50 de bani în plus”, a spus un alt client al covrigăriei Megapan.

„L-au scumpit. Nu am ce face. Asta e. Dacă ne e foame, cumpărăm și cu 50 de bani în plus. Trebuie să mănÃ¥nci, nu? Se scumpește energia, gazul și toate scumpirile se leagă una de cealaltă în lanț”, a explicat un domn din București.

Citește continuarea pe Ziarul Financiar!