Industria aeriană, din ce în ce mai nepunctuală. Pasagerii au de suferit

Publicat: 11 04. 2019, 14:19

AirHelp a analizat evoluția zborurilor pe ultimii 5 ani, pe perioada Ianuarie-martie. Potrivit rezultatelor analizei, în 2019, pasagerii a peste 210 zboruri sunt eligibili pentru compensații (cursele fie au fost anulate, fie au ajuns la destinație cu o întâzriere mai mare de 3 ore, fără a avea situații de excepție precum condiții meteo nefavorabile, incidente cu drone sau păsări etc). Spre comparație, în 2015, doar 120 de zboruri au fost în această situație. În ceea ce privește numărul pasagerilor afectați, acesta depășește 20.300 în T1 2019, aproape dublu față de T1 2015 (10.600 pasageri).

De altfel, se poate constata că rata punctualității curselor a scăzut de la 78,5% la 71,7%, în perioada analizată.

O altă concluzie este că în 2019, pentru prima dată în ultimii 5 ani, cea mai aglomerată pe aeroporturi zi s-a mutat în luna ianuarie (11 ianuarie 2019), față de final de martie, așa cum a fost mereu.

„Anulările și întârzierile în România au devenit mai frecvente în ultimii cinci ani. Pentru 2020 ne așteptăm ca numărul pasagerilor afectați să crească. Această situație e urmare a faptului, printre altele, că operatorii aerieni duc o luptă, la nivel international, pe vânzarea a cât mai multe locuri în avion. Spre exemplu, sunt companii aeriene care intră pe rute pe care nu le pot deservi din cauza flotei limitate și a personalului redus. Am observat în 2018 o creștere a grevelor personalului Navigant, lucru nu atât de des întâlnit în trecut”, spune Mara Koziarz, purtător de cuvânt al AirHelp.