Înmatriculările Dacia din Franța s-au dublat în luna iulie, într-o piață auto în scădere
Numărul de autoturisme Dacia înmatriculate în Franța s-a dublat în luna iulie comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în condițiile în care piața auto franceză continuă să înregistreze scăderi, reiese din datele comunicate miercuri de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA).
Cu toate că înmatriculările totale ale grupului Renault au scăzut în iulie cu circa 5,8%, modelele Dacia s-au dovedit a fi printre cele mai căutate de consumatorii francezi. Dacă în iulie 2011 au fost înmatriculate 4.902 modele Dacia, anul acesta procentul a crescut cu circa 94%, la 9.512, în timp ce modele din gama Renault au consemnat o scădere de peste 17 procente, de la 40.358 anul trecut, la 33.125 în iulie 2012.
Astfel, Dacia a consemnat cea mai bună evoluție dintre toate brandurile prezente pe piața franceză. Numărul înmatriculărilor de mașini noi s-a dublat la rândul său, de la 4.575 în iulie 2011, la 9.128 anul acesta.
În primele șapte luni ale anului, numărul de autoturisme noi înmatriculate s-a redus cu 14%, notează Wall Street Journal. Mai mult, piața auto franceză a scăzut cu 7%. Reducerea vânzărilor i-a determinat pe producătorii francezi să ajusteze capacitatea liniilor de producție ceea ce face ca în prezent multe dintre uzinele din Franța să opereze ineficient, la costuri prea mari.
Temerile privind perspectiva unui șomaj mai ridicat în rândul muncitorilor din industria auto i-au determinat pe membrii guvernului socialist din Franța să pună în mișcare un plan de măsuri care să stimuleze sectorul. Inițiativa vizează în principal oferirea unor stimulente financiare pentru consumatorii care se orientează către modele cu un consum mai mic, mașini electrice sau hibrid, segment în care producătorii francezi au investit masiv în ultima perioadă, notează sursa.
Industria auto trece în prezent printr-o perioadă dificilă, pe fondul problemelor legate de criza datoriilor de stat din zona euro care au dus la scăderea cererii și la prăbușirea vânzărilor de autoturisme. Pentru a cincea lună consecutiv, vânzările producătorului francez Peugeot Citroen au scăzut cu circa 20%, în timp ce înmatriculările au scăzut în iulie cu aproape zece procente față de perioada similară a anului trecut.