INOVAȚIE. Ce mai fac românii cu bani europeni. Chapeau bas unei întreprinzătoare din Alba

Publicat: 01 05. 2020, 11:26
„Confecționarea unei pălării presupune parcurgerea mai multor etape”, spun cei de la AFIR

Pentru că frumoasa meserie de pălărier nu ar trebui să dispară, decidenții de la Bruxelles au redirecționat bani și către înființarea de activități neagricole în zonele rurale.

Vorbim aici de sume disponibilizate prin fondul destinat dezvoltării rurale (FEADR) care au plecat către fabricarea de pălării bărbătești clasice și moderne, inclusiv a pălăriilor de damă.

Mai exact vorbim de un proiect finanțat prin subMăsura 6.2 a PNDR 2020 (Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale) denumit „Înființare și dotare firmă de producție de pălării în spațiul rural”, implementat de o întreprinzătoare din comuna Ighiu, județul Alba.

Proiectul pentru dezvoltarea micro-fabricii de pălării a Aurei Iulian Rațiu a fost depus în luna iulie a anului 2016 și a avut o valoare totală de 70.000 euro.

Cum finanțarea europeană nerambursabilă în cadrul subMăsurii a fost 100% nerambursabilă, beneficiarul a primit din partea AFIR această sumă integral, în două tranșe.

Potrivit unei informări primite din partea Agenției pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (AFIR), în baza planului de afaceri, beneficiarul a construit un spațiu format din camera de lucru, magazie și grup sanitar, dotate corespunzător pentru desfășurarea activității propuse prin proiect.

De asemenea, pălăriera a achiziționat echipamente noi și performante, necesare producției de pălării, precum și materie primă și auxiliară.

„Confecționarea unei pălării presupune parcurgerea mai multor etape”, spun cei de la AFIR. „Echipamentele achiziționate în cadrul proiectului au simplificat fluxul tehnologic și permit realizarea unui număr mai mare de pălării și a unor modele cât mai variate”.

Aura Iulian Rațiu a planificat fiecare etapă a fluxului tehnologic, asigurându-se că, în momentul obținerii finanțării, este gata pentru a porni producția.

Astfel, plecând de la aprovizionarea cu materie primă, până la strategia de vânzare, toate etapele au fost analizate, defalcate și explicate amănunțit în planul de afaceri depus la AFIR.

„Produsele confecționate în cadrul societății sunt comercializate în târgurile și piețele din împrejurimi, magazine, precum și prin intermediul Internetului. Societatea realizează pălării bărbătești clasice și moderne, adăugând noi modele pentru noi clienți, inclusiv pălării de damă”, au adăugat cei de la AFIR.

Proiectul a demarat în a patra lună de la semnarea Contractului de finanțare și a fost implementat în totalitate în 48 de luni.

Pe perioada implementării, societatea a comercializat produse de minim 45% din valoarea primei tranșe de plată.

Prin implementarea proiectului s-au creat două locuri de muncă și s-au introdus pe piață produse fabricate în România.

Pentru subMăsura 6.2, care a avut o alocare de 106,5 milioane euro, au fost solicitări de fonduri de 345,1 milioane de euro, pentru peste 6 mii de proiecte.

Conform AFIR au fost selectate spre finanțare 1.893 de proiecte în valoare de 111,3 milioane euro.

Plățile către beneficiari efectuate până în acest moment se ridică la 84,6 milioane de euro – un grad de utilizare a fondurilor alocate de 79,4%.

Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale finanțează 1.893 de proiecte pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale, prin subMăsura 6.2 a Programului Național de Dezvoltare Rurală 2014-2020 (PNDR 2020), valoarea contractelor de finanțare fiind de 111,3 milioane de euro.

Sursă foto: Pixabay/caracter ilustrativ