Inventatorii bio-etichetei antimicrobiene vor să revoluționeze piața igienizării fructelor și legumelor, în contextul COVID-19
Ca răspuns la actualul context epidemiologic, un startup românesc vrea să revoluționeze piața globală a igienizării fructelor și legumelor printr-o bio-etichetă antimicrobiană dezvoltată local.
Soluția inovatoare care ar putea fi integrată în viitor în procesele de producție și distribuție a fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, ar limita semnificativ riscurile de expunere la bacterii a consumatorului final, spun cei de la startup-ul biotech Peelhy.
Potrivit experților sursei citate, biotehnologia antimicrobiană în cauză a fost concepută ca o soluție inovatoare de diferențiere pe piață pentru producători și distribuitori.
Concret, susțin specialiștii, folosind această etichetă, poate fi limitată expunerea consumatorului final la toxiinfecțiile generate de bacteriile E-Coli, Listeria și Salmonella sau de ceara pe bază de petrol, reducând în același timp riscurile de dezvoltare a unor alergii.
„Pandemia de COVID-19 a adus recomandări și reglementări sporite în ceea ce privește igiena, pe toate planurile”.
„Consumatorii sunt mult mai atenți la igienizarea produselor pe care le cumpără, cu atât mai mult dacă sunt comestibile, în timp ce comercianții implementează diverse măsuri pentru a răspunde acestor cerințe suplimentare de salubritate.
„Peelhy vine în întâmpinarea acestor exigențe sporite, care vor deveni, în viitorul apropiat, noile standarde”, a explicat Marius Pașculea, fondator și CEO al startup-ului.
Microbi îndepărtați doar printr-un jet de apă
Inovaţia biotehnologică unică în lume se află în prezent în stadiul de dezvoltare de la prototip de laborator brevetat în România către „Minimum Viable Product”.
Experții sursei citate susțin că bio-eticheta le-ar putea oferi producătorilor și consumatorilor o soluție sigură și accesibilă prin care să obțină igienizarea fructelor și legumelor cu coajă comestibilă, îndepărtând microbii și ceara prin expunere la jet de apă, înainte de consum.
Potrivit precizărilor lui Pașculea, dezvoltarea unei astfel de inovații implică o investiție de cel puțin un milion de euro, „parțial acoperită în acest moment”, o sumă relativ redusă în raport cu potențialul comercial al bio-etichetei pe piața globală
„Dezvoltarea unei astfel de biotehnologii inovatoare pentru industria alimentară implică un proces complex de cercetare și, ulterior, de testare a tehnicilor de aplicare la scară industrială.
Poate dura și doi ani, însă, pentru a accelera dezvoltarea, ne vom concentra în perioada următoare să atragem finanțare suplimentară pentru a suplini sprijinul logistic, de consultanță, mentorat și finanțare obținut pentru următorii trei ani prin programul de incubare al Ilfov Business Hub, astfel încât să definitivăm Peelhy într-un timp mai scurt”, a explicat antreprenorul.
Startup-ul deține deja un prototip brevetat de bio-detergent pentru fructe și legume cu coajă comestibilă
Sursa citată anterior a fost fondată la începutul acestui an de Marius Pașculea, unul dintre cei mai specializați bio-economiști din România și Dan Vodnar, doctor în biotehnologii. Inițiativa este una dintre cele opt proiecte din programul de pre-accelerare Food & Agri Tech Challenge lansat la începutul acestui an de Impact Hub Bucharest și EFSE DF, care se va încheia în iulie odată cu prezentarea proiectelor în fața publicului, a juriului, a investitorilor și specialiștilor din domeniu.
Peelhy este un startup biotech ce deține un prototip brevetat de bio-detergent pentru fructe și legume cu coajă comestibilă, care se poate aplica pe suprafața acestora sub forma unei bio-etichete antimicrobiene dizolvabile prin spălare sub jet de apă.
Aflat în prezent în stadiul de dezvoltare, startup-ul își propune să inoveze domeniile agriculturii și siguranței alimentare, oferind producătorilor și distribuitorilor de fructe și legume cu coajă comestibilă o soluție pentru îmbunătățirea produselor lor în beneficiul sănătății consumatorilor.