Prima pagină » Economic » Investiții estimate de 1 miliard de lei pentru construcția de centuri ocolitoare. Ce orașe sunt pe lista CNADNR

Investiții estimate de 1 miliard de lei pentru construcția de centuri ocolitoare. Ce orașe sunt pe lista CNADNR

Investiții estimate de 1 miliard de lei pentru construcția de centuri ocolitoare. Ce orașe sunt pe lista CNADNR
CNADNR vrea să contracteze lucrări de construcție a variantelor de ocolire Bacău, Târgu Mureș și Mihăilești (Giurgiu), proiecte cu o valoare totală estimată cuprinsă între 1,1 miliarde lei și 1,19 miliarde lei (275 milioane euro), inclusiv TVA.

CNADNR vrea să contracteze lucrări de construcție a variantelor de ocolire Bacău, Târgu Mureș și Mihăilești (Giurgiu), proiecte cu o valoare totală estimată cuprinsă între 1,1 miliarde lei și 1,19 miliarde lei (275 milioane euro), inclusiv TVA. Proiectul cu valoarea estimată cea mai ridicată, de 591,2 milioane lei fără TVA, vizează construcția variantei de ocolire Bacău, cu o lungime de 30,7 kilometri.

Construcția centurii Târgu Mureș, cu o lungime de 11,6 km, are un cost estimat de 252 milioane lei, fără TVA.

În cazul cele două contracte, CNADNR poate decide ulterior achiziția de lucrări și servicii similare de 52,5 milioane lei, respectiv 21,4 milioane lei, fără TVA.

Durata derulării acordurilor este de patru ani de la data atribuirii contractelor. Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 17 iunie, pentru centura Târgu Mureș, respectiv 19 iunie pentru cea a Bacăului.

CNADNR relicitează și construcția centurii Mihăilești, traseul aprobat având o lungime de 3,18 km.

„Valoarea estimată a contractului de 44,2 milioane fără TVA include și suma de 3,82 milioane lei fără TVA, reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute în procent de 10% din articolele de lucrări, excluzând valoarea aferentă articolelor generale”, se arată într-un anunț al CNADNR.

Compania de Drumuri a semnat în aprilie 2012 un contract de 33,39 milioane lei, fără TVA, cu firma spaniolă Contrat Ingenieria Y Obras pentru execuția acestei lucrări. Acordul a fost reziliat în luna octombrie a anului trecut, potrivit datelor CNADNR.

Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare a fost stabilit pentru 18 iunie, iar durata acordului va fi de trei ani de la data atribuirii.

Contractele pentru cele trei centuri vor fi atribuite prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut, și vor fi finanțate prin Programul Operațional Sectorial de Transport, cu bani europeni și de la buget.

Ioan Dornescu, [email protected]

Citește și