Lista lucrărilor publice care vor fi tratate anul viitor cu prioritate la finanțare de către Guvern include nouă proiecte de autostrăzi, părți din tronsonul metrou Dr Taberei-Universitate, dar și legătura de metrou cu aeroportul Henri Coandă, despre care premierul Ponta afirma că nu ar fi eficientă
Pe listă au fost incluse 21 de proiecte care vor fi finanțate cu prioritate din fonduri europene nerambursabile, fonduri rambursabile și de la bugetul de stat și alte 4 proiecte care vor fi finanțate integral de la bugetul de stat, toate cu o valoare mai mare de 100 milioane lei.
Cele 21 de proiecte selectate de Guvern sunt autostrăzile Lugoj-Deva (tronsonul Dumbrava-Deva și Lugoj-Dumbrava), Sebeș-Turda, Orăștie-Sibiu, Arad-Timișoara și by-pass Arad, Cernavodă-Constanța, Nădlac-Arad și Timișoara-Lugoj, lărgirea la 4 benzi a centurii București Sud (Pasaj suprateran DJ 602 Centura București-Domnești), reabilitarea DN56 Craiova-Calafat, construcția variantei de ocolire a orașelor Deva-Orăștie la standard de autostradă și a variantei de ocolire a orașului Sibiu (proiecte pentru care ordonatorul principal de credite este Secretariatul General al Guvernului), Magistrala 5 de metrou tronsonul Drumul Taberei-Universitate (secțiunea Râul Doamnei-Hașdeu), Magistrala 5 de metrou tronsonul Universitate-Pantelimon (stația și depoul Valea Ialomiței), reabilitarea liniei de cale ferată Brașov-Simeria (secțiunea Coslariu – Sighișoara și Coslariu-Simeria), componentă a Coridorului IV Pan-European pentru circulația trenurilor cu viteză maxima de 160 km/h, reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră-Curtici-Simeria, protecția și reabilitarea părții sudice a litoralului românesc a Mării Negre în zona municipiului Constanța și Eforie Nord, consolidarea Teatrului Național I.L. Caragiale București, proiectul de lasere de la Turnu Măgurele, realizarea unui sistem informațional pentru managementul integral al apelor.
Pe listă a fost însă inclus și proiectul pentru legătura rețelei de metrou cu Aeroportul Interna’ional Henri Coandă-Otopeni, în condițiile în care premierul Victor Ponta afirma, vineri, că linia de metrou care leagă Aeroportul Henri Coandă de București este, din păcate, ineficientă din punct de vedere economic, deoarece traficul de pasageri ar fi mic, iar veniturile din bilete nu ar acoperi nici măcar costul de întreținere, nu numai investiția.
Pe lista proiectelor care vor fi finanțate cu prioritate, dar integral de la buget de stat au fost introduse cele legate de autostrada Brașov-Cluj-Borș (tronson Suplacu de Barcău-Borș), autostrada București-Brașov (include tronsonul Comarnic-Brașov), autostrada de centură a municipiului București și refuncționalizarea clădirii spitalului clinic de urgență Iași.