Prima pagină » Economic » Ioan Rus, pe șantier: „Am aflat cu surprindere că facem autostrada mai repede decât ungurii”

Ioan Rus, pe șantier: „Am aflat cu surprindere că facem autostrada mai repede decât ungurii”

Ioan Rus, pe șantier:
Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, afirmă că Ungaria va termina abia la primăvară autostrada până la Nădlac, în timp ce segmentul de la Pecica până la graniță va fi circulabil din decembrie, dar se va putea ieși din țară tot prin vama actuală din Nădlac, printr-o bretea rutieră de șase kilometri.

Ministrul Ioan Rus a fost prezent, joi după-amiază, pe autostrada Nădlac-Arad, pentru a inspecta stadiul lucrărilor, el declarând presei că este „surprins” să afle că Ungaria va termina partea sa de autostradă, de la Mako la graniță (parte din Coridorul IV Pan-european), abia în primăvara anului viitor, în timp ce România va avea șosea circulabilă până la graniță în decembrie, mai exact segmentul de la Pecica la Nădlac, adică lotul I, transmite corespondentul Mediafax.

 

„Am aflat cu surprindere că facem autostrada mai repede decât ungurii, ne-am apucat cu o hărnicie deosebită să lucrăm”, a spus ministrul Ioan Rus.
Directorul șantierului de pe partea română, Adrian Adler, a precizat că, deși autostrada va fi circulabilă în decembrie, ieșirea din țară se va face tot prin actualul punct de frontieră de la Nădlac.

„Până la sfârșitul anului vom putea da în circulație autostrada. Din informațiile noastre, legătura cu Ungaria nu se va putea face întrucât partea maghiară nu termină lucrările în acest sezon. Va fi un drum de legătură cu DN 7, de șase kilometri, aflat în execuție, pe care se va putea circula prin actuala vamă Nădlac”, a declarat Adler.
El a adăugat că traficul greu nu va putea folosi această bretea rutieră care va leaga autostrada de Nădlac, pentru că nu există condiții de așteptare în coloană a autocamioanelor pentru ieșirea din țară, avându-se în vedere că pe DN 7 există aproape în permanență coloane de automarfare.

„Autocamioanele din Vama Nădlac nu vor putea aștepta și pe drumul de legătură cu vama, pentru că va avea doar două benzi”, a spus Adler, care a propus ca doar autoturismele și autocarele să aibă acces pe segmentul de autostradă dintre Pecica și Nădlac.
Adler a precizat că se fac eforturi pentru a se finaliza și primii șase kilometri din segmentul cuprins între Pecica și Arad (lotul II al autostrăzii Nădlac-Arad), astfel încât de la Arad la graniță să se circule pe șoseaua de mare viteză.

„Facem eforturi ca pentru lotul doi să finalizăm primii șase kilometri de legătură cu DN 7. Aici avem probleme cu vremea, cu ploile, pentru că sunt 70.000 de metri cubi de umplutură pentru terasamente de realizat”, a spus Adler.
Referitor la conexiunea de la frontieră a autostrăzii realizate de România cu cea din Ungaria, Adrian Adler a spus că este necesar cât mai repede un acord guvernamental între cele două țări privind punctul de trecere a frontierei. Acest punct ar urma să fie realizat pe teritoriul României, în urma unei înțelegeri cu Ungaria, care prevede ca pe teritoriul acestui stat să fie un punct la Borș, pentru o viitoare autostradă care va trece pe acolo.

Construcția autostrăzii Nădlac-Arad a fost împărțită în două loturi, pe o distanță totală de aproape 39 de kilometri. Primul a fost adjudecat de consorțiul româno-portughez Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construcao-Donep Construct, pentru 382,9 milioane de lei, iar lotul al doilea (16,6 kilometri) de compania germană Alpine Bau, pentru 411,4 milioane de lei.
CNADNR a reziliat însă, în 2012, contractul pentru primul tronson, motivul principal fiind întârzierea lucrărilor.
La finele anului trecut, CNADNR a atribuit asocierii italo-germane Astaldi-Max Boegl un contract de 308 de milioane de lei (69 de milioane de euro), cu TVA, pentru finalizarea primului tronson al autostrăzii Nădlac-Arad, care fusese început de constructorul Romstrade. Contractul de proiectare și execuție al autostrăzii Nădlac-Arad și drum de legătură, Lot 1 – km 0+000 – km 22+218, a fost atribuit în 19 decembrie, în urma unei licitații deschise, pentru prețul cel mai scăzut.

CNADNR a reziliat în vara anului trecut și contractul de proiectare și execuție a lotului doi, în lungime de 16,6 kilometri, după falimentul constructorului, Alpine Bau din Austria, comunicând la vremea respectivă că stadiul de execuție a lucrării era de 84,75%, câțiva kilometri fiind neasfaltați.
Astfel, asocierea italo-germană Astaldi-Max Boegl va finaliza lucrările la cel de-al doilea lot, între Pecica și Arad, pentru 110,7 milioane de lei, (25,1 milioane de euro) cu TVA.
Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România anunța că în 26 septembrie a fost semnat contractul de proiectare și execuție la Autostrada Nădlac-Arad și Drum de legătură, Lotul 2, km 22+218 – km 38+882 pentru remedierea lucrărilor existente și finalizarea lucrărilor rămase de executat. Contractul a fost atribuit, în urma unei licitații deschise, Asocierii Astaldi SpA – Max Boegl România SRL și are o valoare totală de 89.348.287,63 lei fără TVA.

Finanțarea este asigurată din fonduri europene (85%) și sume de la bugetul de stat (15%).
Lucrările se vor realiza pe o lungime de 16,6 kilometri. Contractul vizează finalizarea lucrărilor rămase de executat, inclusiv conexiunea cu primul lot al autostrăzii și varianta de ocolire a orașului Arad.
 

 

Autor

Citește și