Ioan Rus vorbește de „cea mai mare autostradă pe care România o poate avea”
Ministrul Transporturilor Ioan Rus a arătat miercuri că, pentru a crește nivelul traficului de mărfuri pe Dunăre, considerată una dintre cele mai ieftine și mai puțin poluante căi de transport de marfă, este nevoie de îmbunătățirea condițiilor de navigație pe fluviu. Valoarea investițiilor pentru creșterea condițiilor de navigație pe Dunăre este estimată la 232 de milioane de euro, potrivit Master Planului General de Transport.
„În ceea ce privește sectorul naval, sunt o sumedenie de probleme specifice din cauza faptului că, de-a lungul vremii, nu am făcut ce trebuia făcut. Aici este un interes mai mare al Europei privind modificarea posibilității de a utiliza Dunărea. Dunărea poate fi cea mai mare autostradă pe care România o are, este și ieftină, eficientă, costurile de transport nu sunt mari. Dunărea poate rezolva o serie de probleme de transport între Constanța și restul Europei”, a spus miercuri Ioan Rus, cu prilejul prezentării în fața comisiilor de specialitate din Parlament a Master Planului General de Transport. Numai pentru modernizarea celor 7 porturi fluviale costul estimat în Master Plan este de 96 de milioane de euro.
Pe de altă parte, ministrul Ioan Rus a precizat că Master Planul General de Transport va deveni un document operațional, urmând să fie transpus într-o hotărâre de Guvern sau o lege.
Master Planul General de Transport prezentat oficial miercuri în Parlament de ministrul Ioan Rus și despre care gândul a scris aici prevede că majoritatea rețelei rutiere din România se va baza, până în 2030, în următorii ani pe drumuri-expres, și nu pe autostrăzi, așa cum se prevedea în strategia de autostrăzi România 100, prezentată de premierul Victor Ponta și fostul ministru al Transporturilor Dan Șova la sfârșitul anului trecut.
Astfel, până în 2030, în România ar urma să fie construiți 479 de kilometri noi de autostradă, 2.403 kilometri de drumuri expres, 2.674 kilometri de drumuri TransRegio, 293 de kilometri de drumuri EuroTrans și 172 de kilometri de variante ocolitoare.
Necesarul financiar pentru toate proiectele din sectorul rutier cuprinse în Master Plan este estimat la 26 de miliarde de euro, proiectele urmând să fie prioritizate în perioada următoare.
Rus a ținut să precizeze că atunci când „creșterea economică se va consolida” o parte din drumurile expres vor putea fi transformate în autostrăzi.
Foto Master Plan General de Transport
Fostul ministru al Transporturilor Dan Șova preciza în urmă cu câteva luni că până în 2030 România va avea 1.800 de kilometri de autostradă.