Prima pagină » Economic » Italia înregistrează cele mai SLABE rezultate în domeniul producției auto din ultimii 68 de ani

Italia înregistrează cele mai SLABE rezultate în domeniul producției auto din ultimii 68 de ani

Italia înregistrează cele mai SLABE rezultate în domeniul producției auto din ultimii 68 de ani

Producţia de vehicule realizată în Italia de grupul auto franco-italian Stellantis în 2024 a fost cu 37% sub cea din 2023, scădere cauzată în special pe fondul unei cereri slabe, arată datele publicate vineri de confederaţia sindicală FIM-CISL.

Potrivit Reuters, cifrele consemnate arată că producția de autoturisme din Italia a coborât până la pragul minim realizat în 1956. Declinul înregistrat este evident: mărcile italiene aflate în portofoliul Stellantis au produs cu aproximativ 46% mai puțin la nivel național în 2024.

Datele contrazic direcția dorită de Guvernul de la Roma și conducerea grupului, care își doresc să majoreze producția până în 2026.

În contextul electrificării parcului auto și a concurenței acerbe din China pe acest segment, cererea pentru autoturismele fabricate în Italia a fost sub așteptări.

Stellantis este al patrulea mare producător de automobile la nivel global, însă pierde teren în piețele importante din Europa, unde cândva a fost lider.

„Trebuie să privim tendințele actuale ca o bătălie pentru Europa. În primul rând, schimbarea trebuie să plece de la Bruxelles, care are de revizuit legislația în privința reducerii emisiilor poluante. Țintele actuale sunt nerealiste și producătorii auto de pe continent vor avea de suferit” a explicat preşedintele FIM-CISL, Ferdinando Uliano.

Stellantis are cinci fabrici de automobile în Italia, plus o unitate pentru producţia de vehicule comerciale. Cele mai afectate fabrici sunt Mirafiori, în apropiere de Torino, unde producția a scăzut cu 70% anul trecut și Maserati de la Modena, care a consemnat o scădere de până la 79% în ritm anual.

Luna trecută, Stellantis a promis că va investi două miliarde de euro în Italia pe parcursul anului 2025, pentru a produce noi modele, însă rămâne de văzut dacă această promisiune va fi dusă până la capăt, având în vedere că ea a fost făcută în mandatul fostului președinte Carlos Tavares.

Autor
Cine este Anghel Ion? Un tânăr redactor, aflat la început de carieră. Scrie cu pasiune pe subiecte ce țin de sport, cultură, economic și relații internaționale. Este mereu în pas cu ... vezi toate articolele