Japonezii vor să cumpere trei mărci celebre de bere.Care este suma oferită
Producătorul nipon de bere Asahi Group a oferit 2,55 miliarde euro (2,77 miliarde dolari) pentru achiziția operațiunilor europene ale companiei SABMiller, care includ mărcile Peroni, Grolsch și Meantime, precum și pentru afaceri din alte țări care au legătură cu cele trei branduri, potrivit Wall Street Journal.
Asahi dispune de o perioadă de exclusivitate în privința acestor mărci, potrivit unui anunț al SABMiller.
Anterior, Wall Street Journal a scris, citând surse, că Asahi se apropie de achiziția mărcilor Peroni și Grolsch, într-o eventuală tranzacție care poate ajunge la 400 miliarde de yeni (3,5 miliarde dolari).
SABMiller vrea să vândă cele două branduri în contextul achiziției companiei de către Anheuser-Busch InBev. Tranzacția Anheuser-Busch InBev-SABMiller, evaluată la 108 miliarde dolari, ar crea un gigant al industriei berii cu o cotă de aproximativ 30% pe piața mondială.
Preluarea, anunțată în noiembrie, a atras atenția autorităților de reglementare din Europa, SUA și alte piețe.
Printre companiile care și-au exprimat intenția de a cumpăra s-au numărat și Thai Beverage, din Thailanda, precum și San Miguel Corp, din Filipine.
O achiziție a mărcilor Peroni și Grolsch ar fi cea mai mare de până în prezent pentru Asahi în afara Japoniei. Deși compania domină piața niponă, la nivel global are o prezență redusă.