Cetățenii statelor europene, preocupați de criză, tind să diminueze consumul, singurele excepții fiind România și Germania, unde vânzările de produse sunt în creștere, notează ziarul italian La Repubblica, în ediția online.
Potrivit datelor publicate de ziarul italian, vânzările de produse în detaliu în zona euro au scăzut cu 1% în aprilie, comparativ cu luna martie; la nivelul celor 27 de state UE, scăderea este de 1,1%. Pe întregul an, vânzările în detaliu au fost în scădere cu 2,5% în zona euro și cu 1,9% la nivelul întregii Europe.
În privința produselor nealimentare, La Repubblica notează că scăderile sunt de 1,4% în zona euro și de 1,2% în cele 27 de state membre, în timp ce, în sectorul alimentelor, băuturilor și tutunului, vânzările sunt în creștere cu 0,3% în zona euro și în scădere cu 0,1% la nivelul tuturor statelor membre.
„Totuși, nu toți europenii părăsesc atât de rapid magazinele și centrele comerciale. Germania înregistrează o creștere a vânzărilor de 1,3% în aprilie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. (…) Singura țară unde se mai înregistrează o creștere a vânzărilor este România, +0,8%”, observă La Repubblica.