Legendara mașină ARO ar putea renaște, cu ajutorul unui grup de pasionați – GALERIE FOTO
Studenții au început să lucreze în urmă cu doi ani la noua versiune a ARO, pe care l-au denumit în final iARO Camarad.
„Am plecat de la un ARO, ultimul care a ieșit pe poarta întreprinderii dotat cu motor Toyota. Am încercat să-l updatăm și să-i facem un nou design. Și am ajuns la acest model 100% realizat de noi de la zero”, povestește unul dintre studenți, citat de digi24.ro.
Unul dintre studenți care a lucrat încă de la început la proiect a povestit că de la vechiul ARO au păstrat doar structura de bază și motorul.
„Am găsit un ARO cu șasiu lung, a fost varianta de 5 locuri cu ladă în spate pe care l-am dezechipat. Am început să modelăm restul caroseriei. Am trecut la piese gata făcute pe care le-am modificat. A trebuit să improvizăm”, a declarat prof.univ. Adrian Sachelarie, prodecan UTI Iași.
Foto captura digi24.ro
„Am muncit de la începutul proiectului la această mașină. Am lucrat la motor. Când l-am achiziționat ni s-a spus că e într-o stare foarte bună că are puțini kilometri. Am încercat să-l pornesc și n-a pornit”, a spus studentul Andrei Bogdan Levărdă, care a lucrat la proiect.
Din cei 40 de studenți care au început să lucreze la proiectul iARO Camarad, în final au rămas doar opt care au prezentat mașina la examenul de licență. În total prototipul a costat peste 30.000 de euro, iar realizată în serie mașina ar costa între 15.000 și 20.000 de euro.
Autovehiculul Aro a fost construit între 1957 și 2000 la Câmpulung-Muscel, mașinile de teren fiind exportate în 110 țări. În 2003, fabrica Aro s-a închis.
Studenții își doresc ca iARO să fie produsă în serie. Au nevoie doar de un investitor.
Mașina poate fi admirată până pe 11 octombrie la Romaero, Salonul Auto București.