Prima pagină » Economic » Liber la construcții pe litoral. Guvernul ridică restricția pentru lucrări din fonduri UE

Liber la construcții pe litoral. Guvernul ridică restricția pentru lucrări din fonduri UE

Liber la construcții pe litoral. Guvernul ridică restricția pentru lucrări din fonduri UE
Restricția privind derularea unor lucrări de construcție pe litoral, valabilă în prezent în intervalul 15 mai-15 septembrie, va fi ridicată pentru investiții finanțate din fonduri europene, constructorii fiind obligați să respecte condițiile de protecție a turiștilor, a declarat premierul Ponta.

Ordonanța, care modifică Legea 597/2001 privind unele măsuri de protecție și autorizare a construcțiilor în zona de coastă a Mării Negre, va fi aprobată în ședință de marți a Guvernului.

„O ordonață prin care permitem continuare lucrărilor din fonduri europene, în special în zona de litoral, acolo unde era o lege de acum câțiva ani prin care, între 15 mai și 15 septembrie, nu se lucra, după care venea iarna și iar nu se lucra. Avem programe cu fonduri europene unde, dacă nu lucrăm, pierdem banii și rămânem cu șantierul, nu doar în Mamaia, ci și în Eforie și în alte zone”, a spus Ponta la începutul ședinței Executivului.

El a arătat că este un lucru extrem de important ca lucrările aflate în execuție să fie continuate și finalizate, dar „în condiții de protecție a turiștilor”.
Joi, după ce a inspectat lucrările la diverse obiective din Mamaia, premierul Victor Ponta l-a asigurat pe primarul Constanței, Radu Mazăre, că, marți, va fi emisă o ordonanță de urgență care va permite autorităților locale să poată construi și în sezonul estival în cazul proiectelor care sunt începute cu fonduri europene.

Mazăre i-a prezentat premierului pe scurt proiectul de modernizare a stațiunii Mamaia și în ce stadiu se află acum lucrările, cerându-i acestuia să se poată construi și în timpul sezonului estival, pentru că altfel se pierd fondurile europene.
El a arătat că a primit asigurări din partea constructorului că o parte din lucrările din Mamaia vor fi gata până în 15 iunie, dar că, dacă nu va fi adoptată o ordonanță de urgență, lucrările trebuie întrerupte la 15 mai.

În stațiunea Mamaia sunt în construcție trei pasarele pietonale din metal, în formă de iaht, năvod și val, care vor costa 10,5 milioane de lei.
Prima dintre acestea, cea deschisă circulației joi și care este în formă de iaht, se află la trecerea de pietoni de la intrarea în Mamaia dinspre satul de vacanță. Aceasta prezintă în mod stilizat prora și catargul unui iaht, iar porțiunea pietonală va fi placată cu lemn pentru a sugera puntea iahtului. Accesul dinspre satul de vacanță se va face pe scări, perpendicular pe bulevardul Mamaia, scări ce vor fi amplasate pe mijlocul aleii principale de acces în satul de vacanță.

Pasarela „Iaht” se află în imediata vecinătate a punctului de plecare a telegondolei și lângă Aqua Magic.
Cea de-a doua pasarelă, intitutală „Năvod și pescăruș”, este construită în zona Cazino. Accesul dinspre Cazino se va face pe o rampă înclinată în formă de melc, iar accesul pe pasarelă dinspre lacul Sutghiol se va face tot pe o rampă înclinată, care va pleca în curbă de pe pasarelă, în lungul bulevardului Mamaia, spre Năvodari. La jumătatea ei, rampa va fi întoarsă cu 180 grade și va continua până la nivelul trotuarului.

Cea de-a treia pasarelă este construită în apropierea Hotelului Rex și poartă numele „Val retro”. Pasarela va avea un design retro de sfârșit de secol XIX, realizat din fier forjat, care reprezintă creasta unui val înspumat. Această pasarelă este dedicată amplasamentului din fața hotelului Rex, ce are o vechime considerabilă. Accesul se va face pe scări paralele cu bulevardul Mamaia. Astfel, scara din fața hotelului Rex va coborî spre Năvodari, iar cea dinspre lacul Siutghiol va coborî spre Constanța”.
Mazăre susținea că lucrările la cele trei pasarele vor fi încheiate la sfârșitul lunii noiembrie, reprezentanții Primăriei dorind ca inaugurarea lor să aibă loc în 1 decembrie.

Lucrările sunt realizate cu fonduri europene, valoarea totală a proiectului este de 10,5 milioane de lei, contribuția Uniunii Europene fiind de aproape 7 milioane de lei.
Pasarelele au fost proiectate de către arhitectul Vlad Pelin, iar antreprenorul general al lucrărilor este firma Polaris M Holding, subantreprenori fiind SC Mobitom SA și Flash Lighting Service SRL.
 

 

Citește și