Prima pagină » Economic » Licitație cu cântec la CE Oltenia. Diferență minimă între ofertele CFR Marfă și GFR

Licitație cu cântec la CE Oltenia. Diferență minimă între ofertele CFR Marfă și GFR

Licitație cu cântec la CE Oltenia. Diferență minimă între ofertele CFR Marfă și GFR
CFR Marfă a cerut 256 milioane de lei, iar o asociere din care face parte Grup Feroviar Român (GFR) a solicitat suma de 255 milioane de lei la o licitație organizată de Complexul Energetic Oltenia pentru transportul cărbunelui, ambele oferte fiind acceptate în faza finală a procedurii de selecție.

Contactați de Mediafax, reprezentanții GFR au afirmat că societatea deținută de Gruia Stoica a participat la licitație în cadrul unei asocieri și a oferit prețul cel mai scăzut.

 

„În ceea ce privește prețul, GFR nu poate comunica acest aspect întrucât reprezintă secret comercial, însă poate afirma că în urma deschiderii ofertelor financiare, prețul oferit de asocierea în care a participat GFR a fost cel mai scăzut. În acest moment, procedura de licitație este în desfășurare, fiind încheiată etapa depunerii și deschiderii ofertelor tehnice și financiare, urmând analizarea de către comisia de licitație a documentelor depuse și solicitări de clarificări, și abia apoi urmând desemnarea câștigătorului”, potrivit GFR.

Reprezentanții CFR Marfă nu au transmis informații privind licitația.
Sursele din Complexul Energetic Oltenia au adăugat că anunțul privind câștigătorul licitației nu va fi făcut mai devreme de două săptămâni.
Licitația a fost programată inițial pentru luna ianuarie, când CE Oltenia a transmis invitații de participare către CFR Marfă, GFR și alte trei societăți.
Valoarea contractului pentru trei ani era de 473 milioane de lei (peste 100 milioane euro), iar acordul urma să intre în vigoare în 1 aprilie 2014.

Licitația a fost însă amânată după ce Gruia Stoica a fost reținut de DNA, fiind urmărit penal pentru cumpărare de influență. Stoica i-ar fi promis avocatului Doru Boștină suma de 3 milioane de euro pentru a afla prețul cerut de CFR Marfă la licitația pentru transportul cărbunelui.

Anchetatorii au stabilit că Gruia Stoica i-a promis avocatului Doru Boștină că-i va da 3 milioane de euro, pentru „a-și exercita influența pe care a lăsat să se creadă că are o asupra directorului general al CFR Marfă, pentru a-l determina să își încalce atribuțiile de serviciu și să-i comunice prețul oferit de societatea pe care o conduce, la licitația din 29 ianuarie 2014, așadar să divulge date confidențiale”

După reținerea lui Stoica, CE Oltenia a anunțat că va prelungi contractul existent cu CFR Marfă.

Grupul Feroviar Român a fost declarat în iunie 2013 câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, însă vânzarea pachetului majoritar de acțiuni la compania de stat nu a putut fi finalizată până la termenul limită, 14 octombrie, pentru că unele bănci creditoare ale CFR Marfă nu și-au dat acordul pentru schimbarea acționariatului, iar Consiliul Concurenței nu a avut timpul necesar pentru a se pronunța asupra tranzacției.

Compania CFR Marfă, controlată de stat prin Ministerul Transporturilor, este cel mai mare transportator feroviar de marfă local, secondat de Grup Feroviar Român.

La jumătatea lunii februarie, procurorii i-au trimis în judecată pe Gruia Stoica în stare de arest preventiv și pe Doru Boștină cu interdicție de a părăsi țara. La 9 mai instanța supremă a decis ca Stoica să fie judecat în arest la domiciliu.
Complexul Energetic Oltenia din Târgu Jiu este controlat de stat, prin Departamentul pentru Energie.

Autor

Citește și