Prima pagină » Economic » LICITAȚIE CU STRIGĂTURI pentru Comarnic-Brașov. Ofertanți pentru autostradă – un consorțiu care a renunțat la tronson în 2010 și o firmă de pe lista neagră a Băncii Mondiale

LICITAȚIE CU STRIGĂTURI pentru Comarnic-Brașov. Ofertanți pentru autostradă – un consorțiu care a renunțat la tronson în 2010 și o firmă de pe lista neagră a Băncii Mondiale

Patru companii și asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov. Printre acestea figurează și asocierea franco-elenă Vinci-Aktor, cei care au abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care erau obligați să vină cu banii.

Patru companii și asocieri de firme concurează pentru contractul de concesiune privind tronsonul de autostradă Comarnic-Brașov. Printre acestea figurează și consorțiul franco-elen Vinci-Aktor, care a abandonat în 2010 proiectul cu trei zile înainte de termenul până la care era obligat să vină cu banii. De această dată, intră într-o asociere formată din șapte firme: VINCI SA, VINCI CONSTRUCTION GRANDS PROJETS, VINCI CONSTRUCTION TERRASSEMENT, STRABAG AG, STRABAG SE, AKTOR SA și AKTOR CONCESSION SA.

Ofertă a depus și CHINA COMMUNICATIONS CONSTRUCTION COMPANY LTD, companie care a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine.  De altfel, CCCC LTD a blocat și procedura de atribuire a contractului pentru Comarnic-Brașov, în urma unei contestații depuse la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor.

Un alt ofertant este asocierea formată din SC SPEDITION UMB SRL și SC TEHNOSTRADE SRL, fime controlate de „regele asfaltului” Dorinel Umbrărescu.

Asocierea formată din firmele italiene IMPREGILO SpA și SALINI SpA a depus o ofertă pentru Comarnic-Brașov. Italienii au mai lucrat în România, câștigând o licitație pentru construirea a 22 de kilometri de autostradă între Orăștie și Sibiu, pentru acre au primit 144 de milioane de euro.

Înainte de a fi selectat câștigătorul, premierul Victor Ponta a anunțat deja că sectorul de autostradă concesionat va fi taxat. „Cei care fac această concesiune vor pune barieră și vor pune taxă”, a spus Victor Ponta. Primul-ministru a fost însă evaziv în legătură cu momentul la care ar putea începe lucrările. „Pentru mine e o prioritate în acest mandat. Până la sfârșitul mandatului sper să progresăm foarte mult”, a adăugat Ponta.

Consorțiul Aktor-Vinci s-a retras în 2010

Consorțiul Vinci-Aktor a renunțat în aprilie 2010 la contractul de construcție în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, în valoare de 1,5 miliarde de euro, invocând clauze contractuale. În fapt, conorțiul nu reușise să strângă banii necesarii lucrării.

„Vinci Concession, Vinci Construction Grand Projets, Aktor Concession și Aktor, acționând în calitate de investitori în baza contractului de concesiune, prin prezenta ia act și aprobă încetarea contractului prin denunțarea unilaterală de către concesionar, și în consecință, toate societățile se consideră eliberate de oricare dintre și toate obligațiile și/sau răspunderile în bază sau în legătură cu contractul de concesiune, cu efect imediat de la data transmiterii prezentei notificări”, se arata într-o notificare trimisă de asociere Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, citată de Mediafax.

Consorțiul menționa un articol al contractului potrivit căruia oricare din părți poate renunța la contract în termen de 90 de zile de la data semnării acestuia, respectiv 15 ianuarie.

Cine este CCCC LTD

CCCC Ltd este cea mai mare companie de infrastructură din China și este listată la bursa din Hong Kong. CCCC Ltd a fost implicată în vara anului 2011 într-un scandal privind practici frauduloase în cadrul unui proiect de infrastructură rutieră în Filipine.

 În urma unei anchete, Banca Mondială a anunțat în, în iulie 2011, excluderea companiei chineze CCCC Limited, precum și a tuturor filialelor acesteia, pe motiv de practici frauduloase, din proiectul de modernizare a infrastructurii rutiere în Filipine.

Sancțiunea prevede că  CCCC Limited nu va mai putea participa, timp de opt ani, din ianuarie 2009 până în ianuarie 2017, la licitații pentru nici un proiect finanțat de Banca Mondială pentru construcția de drumuri și poduri.

 

Tronsonul Comarnic-Brașov are o lungime de 58 de kilometri. Potrivit estimărilor, construcția ar fi trebuit să înceapă în 2009 și să finalizeze în acest an. Valoarea estimată a proiectului  era de 982,85 de milioane de euro.  Proiectul e împărțit în două: Comarnic-Predeal și Predeal-Brașov.

CLIC PE IMAGINE PENTRU A MĂRI

 

 

Aceiași ofertanți pentru Centura Sud a Bucureștiului și operarea autostrăzii Soarelui și pe București-Pitești

Trei dintre competitorii pentru obținrerea contractului pentru Comarnic-Brașov, au depus oferte autostrăzii de Centură Sud a municipiului București și operarea și întreținerea Autostrăzii București-Constanța și a Autostrăzii București-Pitești. Este vorba de consorțiul  STRABAG SE/  VINCI S.A / VINCI Construction Grands Projects / VINCI Construction Terrassement / AKTOR S.A / AKTOR Concessions S.A, asocierea S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. și  S.C. SPEDITION UMB S.R.L. ale lui Umbrărescu, precum și italienii de la IMPREGILO S. p.A și  SALINI S.p.A.

Pentru același contract, potrivit CNADNR, ASTALDI CONCESSIONI S.R.L. / ASTALDI S.p.A / A4 și HOLDING S.p.A / S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L. / S.C. ASTALROM S.A.

Citește și