Astfel, Lidl are în Polonia, cea mai dezvoltată economie din regiune, prețuri mai mici la salam, iaurt sau unt comparativ cu piața locală. La polul opus, în România sunt prețuri mai mici la hrană uscată pentru pisici, la tarte cu creveți și legume și la roșii uscate în ulei.
Pentru această comÂparație au fost alese aceÂleași produse, sub același brand și la același gramaj. Pentru a face comparația de preț au fost alese proÂdusele promoÂvate în cataloagele Lidl din cele două țări, unde compania promovează săptămânal câÂteva zeci de articole alimentare și nealimentare. Reprezentanții Lidl România nu au răspuns până la închiderea ediției pentru a explica de ce există diferențe de preț între cele două țări la aceleași produse, în aceeași perioadă. România este una dintre cele mai sărace economii din UE, ocupând o poziție de la coada clasamentului alături de Bulgaria. Astfel, salariul mediu net în România, de nici 400 de euro net, este de circa două ori mai mic decât media din țările din regiune – Polonia sau Cehia – și de până la opt ori mai mic decât în Occident. Cu toate acestea, în România prețurile sunt de cele mai multe ori aliniate celor din restul Europei. Retailerii și producătorii spun în mod repetat că prețurile sunt aliniate Occidentului, salariile fiind cele rămase în urmă.
Citește în continuare pe zf.ro.