Retailerul german Lidl deschide în această lună cinci magazine noi, în Iași, Arad, București, Popești Leordeni (Ilfov) și Timișoara, și va ajunge astfel la o rețea națională de 174 de unități, potrivit datelor companiei transmise MEDIAFAX.
Prima deschidere este programată pe 6 februarie la Iași.
În 2013, retailerul a deschis 15 magazine, în București, Bacău, Caracal, Cluj, Constanța, Galați, Mangalia, Piatra Neamț, Târgu Mureș, Urziceni, Galați, Alba Iulia, Pitești și Iași, și a încheiat anul cu 169 de unități.
Lidl a intrat pe piața locală în 2010, când a preluat de la grupul Tengelmann cele aproximativ 100 de magazine de discount Plus.
Potrivit unui raport al Consiliul Concurenței, Lidl se situează pe locul trei într-un top al marilor retaileri, după vânzările de anul trecut, fiind depășit de Kaufland și Carrefour. Următorii în top sunt Real, Auchan, Penny&XXL, Mega Image, Cora, Profi și Billa.
Compania nu făcut publice rezultatele financiare pentru 2012, dar având în vedere poziția în topul menționat vânzările companiei se situează între cele ale Real, care a raportat anul trecut 2,89 miliarde lei (650,5 milioane euro) și cele ale Carrefour, care s-au situat la 4,28 miliarde lei (962 milioane euro).
În 2011, Lidl Discount a avut o cifră de afaceri de 1,67 miliarde lei (396 milioane euro), ceea ce înseamnă că anul trecut creșterea a fost de cel puțin 70%, în moneda națională.
Lidl are peste 3.500 de angajați în rețeaua de magazine, centrele regionale de distribuție și în sediul central, menționează un comunicat al retailerului. Compania este parte a grupului german Lidl & Schwartz, care mai operează pe plan local rețeaua de hipermarketuri Kaufland.
Lidl este unul dintre cele mai mari lanțuri de magazine din Europa, activând în peste 20 de țări europene și având peste 100 de centre logistice care asigură aprovizionarea celor aproximativ 10.000 de magazine. Cu peste 170.000 de angajați, Lidl se numără printre primii 10 comercianți de produse alimentare la nivel mondial.