LOVITURĂ. Ce se întâmplă cu supermarketurile din România după ce românii au dat iama în alimente și produsele de bază. Nu toată lumea pierde în criză / STUDIU
Pandemia și panica cumpărătorilor din ultimele săptămâni vor duce la o creștere a afacerilor în retailul alimentar.
Practic, magazinele vor da o lovitură, în plină criză, iar afacerile acestora vor ajunge la 125 de miliarde de lei în 2020, potrivit unei analize KeysFin. Pentru 2019, estimarea este de 112 miliarde de lei.
„Dublarea ritmului de creștere va duce la un maximum istoric pentru retailul alimentar, unul dintre segmentele cel mai puțin afectate de pandemie. Cu toate acestea, retailul alimentar este o piață dictată de jucătorii mari, iar magazinele mici rezistă în general doar când acoperă cererea în puncte în care cei mari nu ajung.
În perioada următoare, micii întreprinzători vor avea mai multe șanse de reușită dacă vor primi susținere din partea autorităților și dacă românii își vor schimba obiceiurile de consum, alegând să cumpere mai multe produse românești și din mai multe formate de magazine, atât hypermaketuri sau alte formate ale retailului alimentar modern, cât și magazine mici, ale unor comercianți locali”, a declarat Roxana Popescu, Managing Director al KeysFin, citată de Revista Progresiv.