Prima pagină » Economic » MACHIAJ. Cât cheltuiesc femeile cu produsele cosmetice și câte astfel de obiecte se găsesc în portfardurile lor

MACHIAJ. Cât cheltuiesc femeile cu produsele cosmetice și câte astfel de obiecte se găsesc în portfardurile lor

MACHIAJ. Cât cheltuiesc femeile cu produsele cosmetice și câte astfel de obiecte se găsesc în portfardurile lor

Femeile din România cheltuiesc, în medie, aproximativ 2.056 lei anual pe cosmetice, iar portfardurile lor sunt spațioase, consideră specialiștii, cu o medie de 29 de produse specifice.

Potrivit informațiilor puse la dispoziția presei de către cei de la Picodi.com, detalii obținute în urma unui studiu denumit sugestiv „Preferințele româncelor în materie de produse cosmetice”, din totalul de produse aflate în portfarduri, femeile din România utilizează în mod constant doar nouă.

Femeile din România cheltuiesc, în medie, aproximativ 2.056 lei anual pe cosmetice

Conform experților sursei citate, acest aspect poate fi explicat prin faptul că 42% dintre româncele intervievate cumpără cosmetice, atunci când se află la promoție. Numai 20% din femei cumpără produse cosmetice când acestea sunt pe terminate, iar restul de 38% doar atunci când simt nevoia.

Recomandările influencerilor par a fi mai puțin importante atunci când vine vorba de achiziția de cosmetice

Rezultatele studiului indică un alt aspect important, și anume faptul că 48% dintre persoanele intervievate au ales ingredientele ca factor principal de decizie în achiziționarea produselor cosmetice.

În plus, marca produselor cosmetice este crucială pentru 46% dintre respondentele chestionate, iar 44% au ales în baza prețului.

Mai puțin importante s-au dovedit a fi sunt recomandările influencerilor (9%) și sfaturile specialiștilor (29%) sau opiniile prietenilor (15%).

Având în vedere faptul că majoritatea se uită la ingrediente, 66% dintre respondentele intervievate cumpără ocazional produse cosmetice premium, în timp ce 15% sunt adeptele lor în totalitate.

În plus, cosmeticele ecologice sunt favoritele românce. De altfel, 34% dintre ele le cumpără mereu, 51% se uită mai întâi la preț, în timp ce numai 15% nu sunt interesate de acest aspect.

Oglindă, oglinjoară, cine este cea mai frumoasă româncă din țară? Toate femeile se machiază

Cercetarea realizată de sursa citată a scos în evidență și faptul că dintre femeile cu vârsta cuprinsă între 18 și 50 de ani, 53% petrec timpul machiindu-se în jur de 5-15 minute și 12% mai puțin de 5 minute. 35% dintre românce dedică machiajului mai mult de jumătate de oră din timpul lor.

Pentru multe femei machiajul este o parte integrală a rutinei de dimineață. Procentul româncelor care nu se machiază este zero, în timp ce 23% dintre ele se machiază zilnic, 73% uneori, iar 4% doar pentru ocazii speciale.

Un portfard obișnuit al femeilor conține multe produse, inclusiv unele fiind de același fel. Statistic, româncele dețin nouă rujuri, patru creioane de buze, trei farduri, patru rimeluri, șapte farduri de ochi și opt lacuri de unghii.

La noi în țară, cele mai populare produse de make-up sunt mascara, fondul de ten, rujul, creionul de sprâncene și anti-cearcănul, iar femeile dau pe cosmetice în medie 425 de euro. Cum arată situația la vecinii noștrii?

Mai puțini bani pe cosmetice cheltuie femeile din Germania, totalul investit în astfel de produse fiind de 197 euro. Primele cinci produse preferate în materie de cosmetice sunt aceleași ca ale româncelor.

Locuitoarele din Spania plătesc și ele doar 286 de euro anual pentru produsele de make-up.

Mai sus în clasament se află Marea Britanie, cu 448 euro cheltuiți anual pe cosmetice și Arabia Saudită cu 806 euro.

Două treimi dintre bărbați își cumpără singuri produsele cosmetice

numai 67% dintre bărbații anchetați au declarat că își cumpără singuri produsele cosmetice

Interesant de menționat, susțin aceiași experți, este și faptul că numai 67% dintre bărbații anchetați au declarat că își cumpără singuri produsele cosmetice, în timp ce restul de 33% au recunoscut că i le cumpără mama sau partenera.

Aceștia cheltuie mult mai puțin pe cosmetice decât femeile, mai exact 897 de lei anual, de două ori mai puțin decât femeile. De asemenea, bărbații par să aibe mult mai puține produse cosmetice, în medie nouă, dintre care cinci folosite zilnic.

În comparație cu doamnele și domnișoarele, 45% dintre bărbați aleg să cumpere produse cosmetice abia când acestea sunt pe terminate, iar 32% dintre ei atunci când se află la promoție.

Doar 23% dintre bărbații intervievați cumpără cosmetice atunci când simt nevoia să o facă. Românii se ghidează în special după brandul produselor (50%) și după preț (41%). Sunt mult mai puțin interesați de părerile altor persoane, cum ar fi influencerii (5%), prietenii(5%) sau experții(14%).

Românii nu sunt foarte interesați de produsele cosmetice premium, numai 27% dintre respondenți le preferă, 41% le cumpără ocazional, iar 32% nu le cumpără deloc.

Același lucru este valabil și în cazul cosmeticelor ecologice. Astfel, numai 14% dintre bărbații anchetați cumpără cosmetice eco mereu, 39% spun că se uită prima dată la preț, iar 47% dintre aceștia nu sunt interesați deloc de acest aspect.

Acest raport s-a bazat pe rezultatele sondajelor efectuate pe 9.300 de persoane din 44 de țări din lume, în luna iunie a anului 2020.

Citește și