TRANZACȚIE: Foodpanda România va trece în portofoliul Glovo, anul viitor. Delivery Hero a renunțat la mai multe afaceri din Balcani pentru 170 milioane euro
Foodpanda România, deținută de platforma germană de livrări de mâncare Delivery Hero, va trece în portofoliul Glovo, până în primul trimestru din 2022, în cadrul unei tranzacții în valoare de 170 milioane de euro. Vor mai fi preluate și afacerile din Bosnia Herţegovina, Bulgaria, Muntenegru şi Serbia, precum și anumite active din Croaţia.
Delivery Hero a anunțat printr-un comunicat de presă că tranzacţia care implică România ar urma să se finalizeze până în primul trimestru din 2022, în timp ce pentru celelalte țări termenul este mult mai scurt – următoarele săptămâni, în funcţie de îndeplinirea condiţiilor prealabile, după cum au transmis Reuters şi DPA.
Tranzacţia include achiziţionarea Foodpanda în România şi Bulgaria, Donesi în Serbia, Muntenegru, Bosnia şi Herţegovina, şi Pauza în Croaţia. Acordurile urmează să fie supuse spre aprobare autorităţilor de reglementare, a informat Glovo, cu sediul în Barcelona.
Luna aceasta, Glovo a anunţat achiziţionarea firmei Ehrana din Slovenia, valoarea tranzacţiei nefiind dată publicităţii.
Delivery Hero şi-a majorat la 37% participaţia deţinută la Glovo, după ce a furnizat 229 milioane de euro din cele 450 milioane de euro din runda de finanţare obţinută în aprilie de compania spaniolă. Anul trecut, Glovo a renunțat la operaţiunile din America Latină către Delivery Hero, pentru o sumă de până la 230 milioane euro.
Concentrarea pe pieţele unde vedem oportunităţi clare pentru a fi lideri şi unde putem construi afaceri sustenabile a fost întotdeauna în centrul strategiei noastre pe termen lung” – Oscar Pierre, director general Glovo.
Glovo este o platformă de livrare rapidă, lansată în Barcelona. Compania este prezentă în 548 de oraşe din 21 de ţări din Europa, Orientul Mijlociu, America de Sud, Africa şi Africa Subsahariană, având peste 2,5 milioane de utilizatori lunari activi, 50.000 de curieri activi şi peste 25.000 de parteneri asociaţi din întreaga lume.
Pandemia a ajutat Foodpanda în România
Diversificarea serviciilor, inclusiv intrarea pe segmente noi de piață în plină pandemie, a mărit numărul partenerilor Foodpanda România, cea mai mare platformă de food delivery de la noi, la circa 1.500, declara recent Răzvan Preduchin, director comercial al companiei, în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION” organizată de Gândul.ro. Pentru perioada urnătoare, obiectivul principal este extinderea la nivel național, fiind vizate chiar și orașele mici.
Dacă multe sectoare au suferit pierderi imense, inclusiv HoReCa, din cauza pandemiei de COVID-19, livrările rapide de mâncare, și nu numai, la domiciliu au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimul an. Mai mult, companiile din piață au intrat și pe segmente noi, percepând criza ca pe o oportunitate de business.