Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Energie » Liberalizarea pieței de energie. Reprezentanții Hidroelectrica răspund principalelor nelămuriri și oferă câteva numere de call-center

Liberalizarea pieței de energie. Reprezentanții Hidroelectrica răspund principalelor nelămuriri și oferă câteva numere de call-center

Liberalizarea pieței de energie. Reprezentanții Hidroelectrica răspund principalelor nelămuriri și oferă câteva numere de call-center

Schimbarea contractului în contextul liberalizării pieței nu va duce la întreruperea furnizării de electricitate, prețul oferit de Hidroelectrica este același pe tot cuprinsul țării iar cei care doresc să transmită indexul o pot face inclusiv prin intermediul unor servicii de telefonie de tip call-center, au anunțat miercuri reprezentanții Hidroelectrica.

Aceștia au postat, pe Facebook, o întreagă listă cu răspunsurile la principalele întrebări primite în ultima perioadă în legătură cu liberalizarea pieței de energie și faptul că un consumator este liber să opteze pentru orice furnizor dorește.

Conform reprezentanților Hidroelectrica, schimbarea furnizorului nu presupune întreruperea alimentării, ci doar a ofertei.

Prețul energiei active pe care Hidroelectrica îl oferă clienților săi este același pe întreg teritoriul României iar tarifele finale sunt disponibile spre consultare pe site-ul www.hidroelectrica.ro.

Transfer în 21 de zile

În cazul în care un client dorește schimbarea furnizorului, după depunerea documentației complete și notificarea actualului furnizor cu privire la decizia de migrare a contractului, termenul maxim de transfer este, conform legislației în vigoare, de 21 de zile.

În cazul celor care optează pentru Hidroelectrica, facturile pot fi primite prin e-mail sau poștă și pot fi achitate prin virament bancar sau Self Pay (fost Zebra Pay). În cadrul contractului, clientul poate specifica un consum estimativ, care să poată fi utilizat de furnizor până la citirea contoarului sau comunicarea indexului autocitit.

Indexul autocitit poate fi comunicat prin serviciul call center, la numerele de telefon 021 9834 sau 021 9861, sau la call centerul intern Hidroelectrica 0372 185 499, precum și pe mail la [email protected]

Cât privește serviciul de mentenanță a rețelelor, acesta va fi asigurat în continuare de actualul operator zonal de distribuție.

De la începutul anului, Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) nu mai intervine în determinarea prețului iar utilizatorii trebuie să decidă singuri către cine se îndreaptă, în condițiile în care sunt prefigurate la unii furnizori majorări de tarif și de 26%. Noile contracte de furnizare pot fi încheiate până pe data de 31 martie 2021 urmând a fi aplicate retroactiv, de la începutul anului.

Hidroelectrica este cel mai mare producător de energie din România, considerând sursa primară de energie hidro. Totodată, este și cel mai mare furnizor de servicii de sistem din România (la nivel național, în anul 2019 a asigurat 71% din banda necesară de reglaj secundar, 83% din necesarul de rezervă terțiară rapidă, 100% din serviciul de asigurare a energiei reactive debitată sau absorbită din rețea în banda secundară de reglaj a tensiunii), asigurând stabilitatea Sistemului Energetic Național.

Citește și