Furnizorii de energie electrică au anunțat deja reduceri pentru consumatori, context în care ministrul Energiei, Virgil Popescu, a declarat că oamenii ar trebui „să iasă să spună ce facturi au primit, tot ce primesc după data de miercuri (27 ianuarie)”.
„Vreau să văd exact facturi ale oamenilor şi îi încurajez să iasă să spună ce facturi au primit, tot ce primesc după data de miercuri (27 ianuarie) ar trebui să fie în concordanţă cu ordinul nou”, a spus ministrul Energiei, Virgil Popescu, în cadrul unei emisiuni de la Antena3.
„Sunt ușor nemulțumit de ordinul ANRE că lasă la latitudinea furnizorilor să ofere acel discount. Este adevărat că toți cei 4 furnizori au declarat public că vor face acest discount, dar eu vreau să văd că acest lucru se întâmplă, după ce vin facturile pe lunile ianuarie, februarie, martie…! Până atunci Ordonanța de Urgență este în continuare pe circuitul de avizare. Partea bună a ordinului e că obligă furnizorii să vină către clienți și să ofere cele mai bune prețuri. Vreau să fie clar în continuare un lucru esențial: trebuie să punem clientul în centrul pieței liberalizării și NU furnizorul”, a scris Virgil Popescu pe Facebook.
Furnizorii de energie electrică spun că oferă deja reduceri de preţ în ajutorul clienţilor casnici.
„Electrica furnizare a anunţat acordarea unui discount pentru o perioadă de opt luni. Pentru cei care dorec să schimbe contractul au posibilitatea doar să depună într-o cutie poştală solicitarea, noi o procesăm şi le trimitem contractul înapoi”, a afirmat Corina Popescu, CEO Electrica.
Contractele la electricitate se pot încheia online. Clienţii pot încheia contractul doar cu actul de identitate. În cazul clienţilor noi, pe lângă cartea de identitate este necesar un act de proprietate sau o declaraţie pe proprie răspundere.
Pe site-un ANDRE se găsesc informații care vă pot ajuta să luați cea mai bună decizie.
Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) propune, într-un nou proiect de ordin supus consultării publice, prelungirea perioadei de informare a clienților casnici de către furnizorii de ultimă instanță cu privire la liberalizarea pieței de energie electrică, precum și a termenului în care consumatorii casnici pot alege oferta de furnizare aplicabilă de la data de 1 ianuarie 2021 pe toată durata anului 2021.
Astfel, de la 1 ianuarie, aceşti consumatori trec automat în piaţa de serviciu universal, cum era şi până acum, iar noutatea este că, dacă aleg oferta furnizorului lor pe piaţa concurenţială până la 30 iunie, facturile lor se vor regulariza, astfel încât acea ofertă să se aplice începând cu 1 ianuarie, se arată într-un nou proiect de ordin al ANRE, publicat pe pagina de internet a Autorității pe 15 ianuarie.
Autoritatea anunță astfel introducerea posibilității pentru furnizorii de ultimă instanță să aplice clienților o reducere comercială care să acopere diferența dintre prețul din oferta de serviciu universal aplicabilă în primul semestru al anului 2021, se arată în nota de prezentare a propunerii de act normativ.
ANRE mai menționează că decizia de a opera aceste modificări vine ca urmare a observațiilor primite în procesul de consultare publică, analizele interne ale ANRE și a discuțiilor interinstituționale (ANRE – Ministerul Energiei– Consiliul Concurenței) purtate în cursul ultimelor două săptămâni. Scopul discuțiilor a vizat identificarea soluțiilor în acord cu legislația națională și europeană prin care să se ofere clienților casnici o perioadă mai lungă de alegere a unei oferte concurențiale care să corespundă nevoilor lor, dar și creșterea gradului de informare a acestora asupra procesului de liberalizare, precum și simplificarea procesului de contractare.