Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Energie » Retehnologizarea stației de transformare Domnești va fi finalizată la sfârșitul lunii viitoare. „Bucureștiul are nevoie de siguranță în alimentarea cu energie electrică”

Retehnologizarea stației de transformare Domnești va fi finalizată la sfârșitul lunii viitoare. „Bucureștiul are nevoie de siguranță în alimentarea cu energie electrică”

Retehnologizarea stației de transformare Domnești va fi finalizată la sfârșitul lunii viitoare. „Bucureștiul are nevoie de siguranță în alimentarea cu energie electrică”

Stația Domnești, una dintre cele trei stații electrice de transformare din zona Capitalei, se apropie de finalul unui proces complex de retehnologizare, care a demarat acum aproximativ trei ani și care reprezintă o investiție a operatorului sistemului energetic național de aproximativ 25 de milioane de euro.

Proiectul de retehnologizare a Stației 400/110/20kV Domnești, o investiție totală de circa 25 de milioane de euro din fonduri proprii ale Companiei Naționale de Transport al Energiei Electrice Transelectrica SA, este realizat la această dată în grad de 95%, a transmis Transelectrica, luni, printr-un comunicat de presă.

Potrivit reprezentanților companiei, finalizarea lucrărilor este preconizată pentru sfârșitul lunii iunie. Investiția implică retehnologizarea stației la toate nivelele de tensiune, în vederea aducerii acesteia la un grad de siguranță și fiabilitate corespunzător importanței zonei deservite. De exemplu, o avarie produsă în timpul lucrărilor de modernizare de la stația de la Domnești a dus la o avarie majoră, în august 2020, în multe zone din București. „Suntem convinși că prin investiția realizată riscul producerii unor astfel de incidente va scădea semnificativ”, transmitea compania, anul trecut.

Lucrări cu un grad ridicat de complexitate

Astfel, retehnologizarea Stației Domnești face parte din amplul proces derulat de CNTEE Transelectrica SA pentru consolidarea infrastructurii de transport al energiei electrice din zona Capitalei. Județul Ilfov împreună cu municipiul București reprezintă cea mai concentrată zonă de consum de energie electrică din țară, respectiv circa 15% din totalul consumului la nivel național.

„Lucrările de retehnologizare a Stației Domnești au avut de un grad ridicat de complexitate, în special pentru că în același timp a fost necesară asigurarea și continuității în alimentare a consumatorilor și a siguranței în funcționare a Sistemului Electroenergetic Național”, a declarat Cătălin Nițu, președintele Directoratului Transelectrica.

Potrivit conducerii companiei, nivelul tehnologic la care este adusă stația este unul avansat, fiind implementată tehnologia GIS (Gas-Insulated Switchgear) atât pentru stația de 400 kV, cât și pentru stația de 110 kV, astfel că Stația Domnești va fi una dintre cele mai moderne stații din rețeaua electrică de transport din România.

„În ultimul an, deși a fost o perioadă dificilă în contextul pandemiei, am reușit să aducem la stadiul final această investiție extrem de importantă pentru Sistemul Electroenergetic Național. Bucureștiul are nevoie de siguranță în alimentarea cu energie electrică și numai investițiile consistente în infrastructura energetică de transport pot garanta realizarea acestui lucru”, a completat Cătălin Nițu.

Stația Electrică de Transformare 400/110/20kV Domnești este unul dintre nodurile importante ale Sistemului Energetic Național (SEN) în ceea ce privește alimentarea cu energie electrică a Capitalei, alături de Stația Electrică 400/220/110/10 kV București Sud și de Stația Electrică 220/110/10 kV Fundeni, care au fost deja modernizate anii trecuți.

Stația reprezintă atât unul dintre punctele de injecție în rețeaua de distribuție a Municipiului București, cât și un nod de tranzit al puterii între zonele Oltenia, Muntenia și Transilvania Sud. Stația de 110 kV Domnești a fost pusă în funcțiune în anul 1980, iar Stația de 400 kV a fost pusă în funcțiune în 1982.

Creșterea consumului de energie electrică din ultimii ani, respectiv dezvoltarea prognozată pentru următorii ani, conduc la necesitatea dezvoltării infrastructurii rețelei electrice de transport aferentă zonei București, conform Planului de Dezvoltare a Rețelei Electrică de Transport (RET) 2018-2027 publicat de Transelectrica.

Transelectrica arată însă că „realizarea oricărui proiect în Municipiul București sau în zona limitrofă este una de durată, chiar și de zece ani de la studiu și pâna la implementare, condițiile de realizare fiind restricționate de obținerea terenurilor, acordurilor, avizelor, autorizațiilor, accesului în teren etc”.

Absolventă a Universității „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca, Departamentul de Limbi Moderne Aplicate din cadrul Facultății de Litere, Mădălina Prundea a debutat în presa regională, la „Evenimentul ... vezi toate articolele

Citește și