Compania de consultanță imobiliară Colliers anunță că testează primul robot software inteligent dedicat industriei de profil din România, bazat pe inteligență artificială și tehnologii UiPath, pentru automatizarea serviciilor de administrare a proprietăților.
Soluția dezvoltată pe baza tehnologiei Robotic Process Automation (RPA) de la UiPath, unicornul românesc intrat în prima ligă a companiilor globale de software, va fi folosită de Colliers pentru eliminarea activităților repetitive din activitatea diviziei de Property Management, respectiv echipa care administrează un portofoliu de peste jumătate de milion de metri pătrați de spații de birouri și industriale, în Capitală și în țară.
Astfel, robotul software inteligent va digitaliza și eficientiza activitatea de emitere a facturilor pentru proprietățile administrate de Colliers, fiind o premieră în industrie, iar echipa, potrivit companiei, se va putea concentra pe activități mai relevante și să dezvolte noi abilități pentru servicii cu mai multă valoare pentru clienți.
Robotul software inteligent se alătură echipei de 23 de specialiști care administrează clădirile din punct de vedere tehnic și operațional, care se ocupă de nevoile și solicitările chiriașilor sau oferă servicii financiare – facturări, plăți, venituri și costuri, reconcilieri- sau raportarea către proprietar, asigurându-se că toți chiriașii respectă obligațiile contractuale pe care și le-au asumat.
Portofoliul administrat de divizia de Property Management a Colliers însumează 26 de proiecte deținute de 14 proprietari și care găzduiesc peste 350 de chiriași. Din totalul portofoliului actual, de 530.000 de metri pătrați, 345.000 de metri pătrați sunt în București și alți 187.000 de metri pătrați în țară, iar, în privința destinației, 390.000 de metri pătrați închiriabili sunt în proiecte de birouri, iar 140.000 de metri pătrați în proiecte industriale.
Obiectivul Colliers este ca prin noua soluție să să emită cel puțin 70% dintre facturile de servicii și chirii în următoarele șase luni. Astfel, cu ajutorul tehnologiei, Colliers se va asigura că facturile sunt corecte și trimise la timp, eliminând astfel o mare parte din activitățile repetitive și riscul de eroare.
Adoptarea noii soluții face parte din strategia Colliers de a avea cel mai eficient și inovator departament de Property Management din piața de consultanță imobiliară din România, a transmis compania. În cei 10 ani de la înființare, echipa a oferit servicii de consultanță pentru administrarea proprietății pentru încă 700.000 de metri pătrați. Departamentul generează în medie 15% – 20% din cifra de afaceri a companiei, arată datele transmise de companie.
„Activitatea noastră este o combinație unică de interacțiune umană în relațiile cu clienții pe de o parte și de operațiuni de rutină și optimizare pe cealaltă parte. Ne bucurăm că vom avea primul nostru „coleg” dotat cu inteligență artificială, care va elimina o mare parte din operațiunile de rutină și ne va permite să ne concentrăm mai bine pe interacțiunea cu clienții”, explică Ștefania Baldovinescu, Senior Partner și Head of Real Estate Management Services & Land Agency în cadrul Colliers.
Reprezentanții Colliers precizează că, începând cu un hackathon organizat în 2019, compania a inițiat și susținut soluții bazate pe inteligența artificială pentru a transforma consultanța imobiliară din România, și că va continua procesul de digitalizare și eficientizare a operațiunilor, bazat pe inteligență artificială.
„Inovația a fost mereu o prioritate pentru noi, iar în ultimii ani ecosistemul de tehnologie din România a cunoscut o dezvoltare spectaculoasă. Căutăm să dezvoltăm parteneriate cu aceste companii și urmărim în special soluții bazate pe inteligență artificială pe care să le integrăm în modul în care facem consultanță imobiliară în România”, a completat Gabriel Blăniță, Associate Director în cadrul Colliers Valuation and Advisory.
Colliers este unul dintre liderii globali în servicii de consultanță imobiliară și de management al investițiilor, cu operațiuni în 67 de țări, și o echipă de peste 15.000 de specialiști, venituri anuale de 3 miliarde de dolari (3,3 miliarde de dolari inclusiv afiliații) și active gestionate de 40 miliarde de dolari.