Maristar Com, o firmă de construcții din Titu, Dâmbovița, este câștigătoarea licitației pentru reabilitarea Podului de la Cernavodă. Lucrările vor dura 24 de luni și vor costa 67 de milioane lei, cu 14 milioane sub estimarea inițială, conform anunțului făcut marți de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
CNAIR a anunțat marți că va trece la semnarea contractului de execuție după expirarea termenului legal de 10 zile, în care se pot depune contestații. În document sunt prevăzute 24 luni pentru execuția lucrărilor și o perioadă de garanție de 60 de luni.
Conform datelor furnizate de compania națională, constructorul va înlocui hidroizolația pe partea carosabilă și trotuare, va înlocui sistemul rutier, parapetul pietonal și direcțional și rosturile de dilatație. Va mai face lucrări de reparații cu betoane speciale la placa de suprabetonare a viaductelor de acces și la pile și va reface protecția anticorozivă la structura metalică, atât pe podul principal, cât și la viaductele de acces.
Podul peste Dunăre de la Cernavodă este un pod combinat de cale ferată și șosea, care traversează fluviul Dunărea și împreună cu podul similar de la Fetești, conectează orașul București de Portul Constanta, unind Drobogea de Muntenia prin Autostrada A2.
Pe lângă acest proiect, CNAIR a demarat și procedura de achiziție publică pentru reabilitarea Podului peste brațul Borcea, cu o valoare estimata de 96.791.664,03 lei. În prezent, comisia de evaluare analizează ofertele depuse.
Cine este firma câștigătoare
Înființată în octombrie 2007, Maristar Com din Titu a avut în 2019 o cifră de afaceri de 116 milioane lei, un profit de 8 milioane și un număr de 100 de angajați. Printre cele mai cunoscute companii pentru care a lucrat se numără CTP, Kaufland și Lidl. Firma a ocupat poziția 34 în clasamentul Top 100 Antreprenori generali în construcții, în 2019.
În cazul reabilitării Podului de la Cernavodă au mai fost trei ofertanți, respectiv Asocierea Construcții Erbașu – Vahostav SK, Asocierea Luconsa – Autoprima Serv și Asocierea Freyrom S.A. – Procons Group – Metabet CF S.A.
Lucrările vor fi executate pentru prima oară după 38 de ani, perioadă în care la acest pod nu s-au mai făcut niciun fel de reparații semnificative, pe partea rutieră.
Proiectul de reabilitare este finanțat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2020 iar valoarea estimată era de 81 milioane lei.