Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Infrastructură & Telecomunicații » Bilanț. Afacerile Grupului Grampet au crescut ușor în 2020 dar pandemia le-a subțiat profitul

Bilanț. Afacerile Grupului Grampet au crescut ușor în 2020 dar pandemia le-a subțiat profitul

Bilanț. Afacerile Grupului Grampet au crescut ușor în 2020 dar pandemia le-a subțiat profitul

2020 s-a dovedit a fi destul de bun pentru Grupul GRAMPET – Grup Feroviar Român (GFR), cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România și Europa Centrală și de Est. Estimările financiare pentru 2020 arată o ușoară creștere a cifrei de afaceri, la aproximativ 285 milioane euro (față de 281 milioane euro anul trecut), dar un profit net în scădere la 7,3 milioane euro (comparativ cu 11 milioane în 2019).

Chiar dacă a fost un an dificil, bugetul de investiții a crescut la 23,2 milioane Euro față de 21,3 milioane Euro în 2019, se arată într-un comunicat de presă transmis marți de reprezentanții Grupului Grampet.

„2020 a fost un an de testare și confirmare a ceea ce am construit în ultimii 20 de ani – o companie multinațională cu infrastructură strategică pentru întreaga economie”, susține Gruia Stoica, președintele și fondatorul Grupului GRAMPET.

Plusurile lui 2020

Pe lângă performanțele economice, mai multe companii ale grupului au bifat performanțe notabile. Astfel, în aprilie Grup Feroviar Român a primit certificatul de siguranță din Uniunea Europeană acordat pentru mai mult de o țară, o performanță în premieră pentru industria feroviară europeană. Certificatul Unic de Siguranţă acordat de Agenția Uniunii Europene pentru Căile Ferate permite Grupului să opereze în două țări, respectiv România și Grecia.

În iunie, prototipul primului automotor produs de Electroputere VFU Pașcani a ieșit din fabrică sub o nouă înfățișare, purtând motive tradiționale românești pentru a sărbători Ziua Națională a Iei. Automotorul se află deja în ultimele faze de testare și va intra pe piața locală și internațională în prima parte a anului curent.

În iulie, Roserv Oil a preluat platforma RAFO Onești, cu obiectivul declarat de a dezvolta cel mai mare centru logistic din Moldova unde ar putea lucra până la 600 de oameni.

În paralel, Grupul GRAMPET și-a consolidat divizia din Ungaria, unde a finalizat achiziția terenului pe care se află fabrica Debrecen Vagongyár, pregătind totodată investiții importante pentru modernizarea și retehnologizarea uzinei.

Separat, echipa fabricii de medicamente Polisano Pharmaceuticals din Sibiu se apropie de lansarea primul său medicament oncologic solid – un pas foarte important pentru întreaga industrie farmaceutică românească.

Implicare în combaterea pandemiei Covid 19

În mai, Grupul GRAMPET a lansat o campanie națională prin care a donat câte un aparat de testare de ultimă generație și 1.000 de teste DSP-urilor din Deva, Craiova, Iași, Constanța, Galați, Ploiești, Timișoara, București și Debrecen. Două astfel de donații au ajuns la Spitalul Clinic de copii Victor Gomoiu și Institutul Național de Boli Infecțioase Prof. Dr. Matei Balș din București. Totodată, companiile membre au donat câte 9.000 de măști de protecție Muzeului Național de Artă și Serviciului de Ambulanță București, dar și alte mii de măști de protecție în fiecare oraș din țară în care grupul are activitate.

În paralel, Fundația TOFLEA a continuat proiectele educaționale și sociale care influențează viețile a zeci de mii de oameni din categorii defavorizate din județul Galați.

Pe lângă cele 300 de burse școlare pe care le acordă în fiecare an, Fundația derulează în prezent două proiecte finanțate prin Programul Operațional Capital Uman (POCU) ce vizează reintegrarea în sistemul de învățământ a 590 de persoane, precum și îmbunătățirea competențelor pentru 80 de cadre didactice din localitățile Toflea, Brăhășești și Gohor.

Grupul GRAMPET este cel mai mare grup feroviar și operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, având în jur de 7.000 de angajați. Înființată acum mai bine de 20 de ani, a devenit prima multinațională cu capital românesc, extinzându-se pe rând în Bulgaria (2004), Ungaria (2005), Republica Moldova și Germania (2010), Austria și Slovacia (2012), Croația (2016), Serbia (2018) și Grecia (2019).

În prezent analizează extinderea pe alte șase piețe europene – Macedonia, Muntenegru, Slovacia, Cehia, Belgia și Olanda.

 

Citește și