Pentru mulți șoferi, centura orașului Bucureşti a devenit cel mai mare risc pe care și-l asumă atunci când se urcă la volan. Un drum plin de animale moarte și gunoaie, brăzdat de gropi multe și numeroase alte pericole.
Unul dintre pățiți este Mihai, un șofeer care și-a schimbat parbrizul de patru ori în doar câteva zile din cauza pietrelor.
Și, ca de obicei, autoritățile nu-și asumă nicio răspundere, ba chiar dau vina pe conducătorii auto.
„Întâlnesc foarte multe obstacole pe care trebuie să le dau stânga-dreapta. Pe lângă gropi, vorbim de pietre în momentul de faţă, care sunt luate de maşinile din faţă şi aruncate constant.
În două săptămâni mi s-a spart parbrizul de patru ori”, declară Mihai, un șofer pățit pe centura Bucureștiului.
El spune că a avut noroc cu asigurarea facultativă, dar plătește destul de mult. „Plătesc vreo 4000 de lei anual. Plus taxa de franciză. Costurile sunt destul de mari. Între una si doua zile fără maşină, dar tot demersul durează cam două-trei săptămâni”, se plânge bărbatul.
Și, din păcate, el nu este singurul șofer care a avut de suferit din cauza drumului pe centura celui mai mare oraș din țară.
„Am avut un incident, din instinct, am vrut sa ocolesc o bucata de tabla care mi-a sarit din spatele masinii, care era in fata mea, și era sa provoc un accident”, povestește şi Oleg Mostovei, un alt şofer păgubit, într-un reportaj difuzat de Observator Antena 1.
În prezent, centura Capitalei e plină de pietre, gunoi și… restricţii. Asta pentru că se lucrează. Sau, unde nu sunt asfaltări, sunt denivelări de drum, care îngreunează si mai mult traficul.
Şoferii dau vina pe angajaţii de la drumuri, iar reprezentanţii CNAIR …pe şoferi.
„În ultimii doi ani, am văzut o singură dată o echipă de la salubritate care a măturat, au făcut nişte grămăjoare şi au zăcut acolo”, reclamă Oleg Mostovei.
„De cel puţin o dată pe săptămână, trec cu utilajele specifice şi mătură efectiv acostamentul şi îndepărtează resturile de pe carosabil. Până când nu se va înţelege că totuşi, drumul nu este un coş de gunoi şi nu poţi să arunci pe drum orice îţi trece prin cap, situaţia va fi aceasta.
Noi vom curăţa şi alţii vor arunca. Practic, acele bucăţi de plastic, de metal, pietricele provin de la camioanele care nu îşi asigură marfa cum trebuie, nu îşi pun prelate”, spune Alin Şerbănescu, purtător de cuvânt CNAIR.
În prezent, doar şoferii cu asigurare CASCO scapă de cheltuieli în caz că pățesc ceva pe drumurile publice.
„Asiguratorul are drept de regres împotriva celor vinovaţi. Mai exact, asiguratorul casco îmi plăteşte mie janta, geriotria pentru roti si ulterior se indreapta care administratorul drumul respectiv, deci paguba nu rămâne întotdeauna către asiguratorul casco”, afirmă Marius Constantinescu, broker de asigurări.
CITEȘTE ȘI:
A fost pericol de EXPLOZIE pe Centura Capitalei, după ce o mașină a luat foc într-o benzinărie