Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Infrastructură & Telecomunicații » Infrastructura: Investiții noi în parapete de siguranță. Care sunt cele două autostrăzi incluse în programul de modernizare?

Infrastructura: Investiții noi în parapete de siguranță. Care sunt cele două autostrăzi incluse în programul de modernizare?

Infrastructura: Investiții noi în parapete de siguranță. Care sunt cele două autostrăzi incluse în programul de modernizare?

Autostrăzile A2 și A4, cele două rute care asigură fluxul rutier spre zona litoralului românesc, vor beneficia de modernizări, obligatorii pentru siguranța participanților la trafic, licitațiile fiind lansate.

Este vorba despre parapete din beton tip New Jersey și parapete metalic pentru poduri, pe o distanță de aproximativ 150 de km.  Autostrada A2 sau „Autostrada Soarelui” leagă Bucureștiul de Constanța și are 202 km. Autostrada A4 sau „Autostrada Dobrogea” reprezintă segmentul ocolitor al municipiului Constanța, de la Ovidiu până la Agigea, are 22 de km și a fost dată în folosință, pe porțiuni, în anii 2011 și 2012.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunțat luni că așteaptă oferte pentru „Implementarea unui ansamblu de măsuri pentru sporirea nivelului de siguranță rutieră pe infrastructura rutieră Autostrada A2 și A4”. Bugetul estimat pentru implementarea noilor măsuri de siguranță rutieră este 122 milioane de lei, fără TVA, iar durata de execuție a contractului este 24 de luni.

Fonduri europene pentru reducerea numărului de accidente

Achiziția se face prin Programul Operațional Infrastructură Mare – POIM, finanțat din fonduri ale Uniunii Europene.

De altfel, există încă din 2008 o directivă UE de sporire a siguranței infrastructurii rutiere pentru a se reduce numărul persoanelor decedate și accidentate grav în rețelele rutiere ale Uniunii.

Conform acesteia, țările membre trebuie să facă o evaluare a siguranței rutiere, până în 2024 cel târziu și o dată la 5 ani ulterior, pe întreaga rețea în exploatare care face obiectul directivei. Evaluările vizează riscul de accidente și de coliziuni cu urmări grave, pe baza unei examinări vizuale a caracteristicilor de proiectare ale drumului și o analiză a tronsoanelor din rețeaua rutieră, exploatate de peste 3 ani și pe care au avut loc un număr mare de accidente grave, în raport cu fluxul de trafic.

Determinările trebuie să fie urmate de inspecții specifice în materie de siguranță rutieră sau, dacă este necesar, de măsuri directe de remediere.

În directiva privind gestionarea siguranței infrastructurii rutiere se mai arată că trebuie făcute inspecții periodice în materie de siguranță rutieră, suficient de frecvent pentru a menține niveluri de siguranță adecvate pentru infrastructura rutieră în cauză. Rezultatele trebuie publicate pentru a se evidenția nivelul de siguranță al infrastructurilor rutiere la nivelul întregii UE.

 

Citește și