Infrastructură. La cinci luni de la stabilirea câștigătorului, încep lucrările la un nou tronson al Autostrăzii Transilvania (A3)
După aproape cinci luni de când a fost anunțat că a câștigat licitația, consorțiul condus de compania românească Spedition UMB începe lucrul la tronsonul Nădășelu-Zimbor al Autostrăzii Transilvania (A3). În total, constructorii au de ridicat 42 km de autostradă și au la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24, pentru execuție.
Asociația Pro Infrastructură a anunțat luni că se fac deja pregătiri intense în vederea deschiderii șantierului pe una dintre secțiuni.
„Avem o veste bună. Cei de la UMB se pregătesc să intre în teren săptămâna aceasta pe tronsonul Nădășelu – Zimbor al Autostrăzii Transilvania (A3). Am văzut deja mișcări de trupe și utilajele vor fi puse la treabă foarte curând, în anumite puncte ale șantierului”, au scris reprezentanții asociației pe Facebook, postând totodată și imagini aeriene cu actualul stadiu (foto Asociația Pro Infrastructură).
1,4 miliarde lei pentru 30 de km de autostradă
La începutul lunii septembrie, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) anunța că a stabilit câștigătorul pentru Proiectare și execuție Autostrada Brașov – Târgu Mureș – Cluj – Oradea, pentru Subsecțiunea 3A2 Nădășelu – Mihăiești și Subsecțiunea 3B1 Mihăiești – Zimbor.
Ofertantul desemnat câștigător este Asocierea Spedition UMB împreună cu Tehnostrade și Electromontaj S.A., cu prețul de 1,4 miliarde lei fără TVA.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare iar 24 de luni, perioada de execuție a lucrărilor. Garanția trebuie asigurată timp de 60 de luni.
Contractul este compus din Subsecțiunea 3A2 Nădășelu – Mihăiești, în lungime de 16,80 km și subsecțiunea 3B1 Mihăiești – Zimbor, de 13,26 km.
Lor li se adaugă tronsonul Zimbor – Poarta Sălajului, de 12 km, unde UMB a semnat recent contractul și pe care va lucra în următorii ani.
„Solicităm antreprenorului și autorităților din Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere și Ministerul Transporturilor și Infrastructurii România să urgenteze procedurile birocratice și tehnice (proiect, exproprieri, autorizație de construire) pe toți cei 42 de km ai autostrăzii care va tăia dealurile transilvănene, notorii pentru alunecările de teren”, mai scriu cei de la Pro Infrastructură.