Două drumuri expres, un drum rapid, unul național și centura a două municipii sunt incluse în așa numitul „Pachet Oltenia”, la care au demarat deja lucrările sau vor începe în perioada imediat următoare, conform ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă. Două proiecte de cale ferată completează „pachetul”.
Conform declarației făcute miercuri de înaltul demnitar, din cele opt lucrări anunțate unele sunt deja la faza de șantiere deschise în vreme ce la celelalte abia se fac pregătirile.
„Toate regiunile României au nevoie de infrastructură modernă. Disparitățile trebuie eliminate, iar proiectele trebuie prioritizate și în funcție de criteriul dezvoltării echitabile și uniforme a rețelelor pe întreg teritoriul țării”, susține Drulă.
Miercuri s-a semnat (foto), la sediul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, contractul pentru proiectarea drumului expres Craiova – Târgu Jiu, în lungime de 100 km.
Contractul valorează 20 de milioane de lei și beneficiază de finanțare europeană, iar durata acestuia este de 24 de luni (14 luni studiu de fezabilitate, 3 luni autorizație de construire, 3 luni proiectul tehnic, 4 luni pregătirea documentației pentru licitația de execuție).
Drumul expres are două benzi pe sens, separatoare, noduri denivelate și nu mai tranzitează localitățile.
Cât privește drumul expres Craiova – Pitești, lucrările sunt deblocate pe lotul 1, de 17,7 km, după ce Guvernul a adoptat în ședința de miercuri o hotărâre pentru exproprierea ultimilor trei km ai lotului.
Pe tronsonul 2 (de 40 km) lucrările sunt la 65% stadiu fizic.
„Constructorul lucrează din plin și până la finalul anului această variantă ocolitoare pentru municipiile Balș și Slatina va fi dată în trafic”, susține ministrul Drulă.
Pe tronsonul 3 (de 31,7 km) a fost emisă săptămâna trecută autorizația de construire. Termenul de finalizare a lucrărilor este 2022. Cât privește tronsonul 4, autoritățile așteaptă soluționarea contestațiilor pentru a putea semna contractul de execuție.
În ceea ce privește drumul rapid Craiova – Lugoj, ministrul susține că va lansa în această primăvară licitația pentru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic al drumului rapid Craiova – Lugoj (aproximativ 250 km).
Cât privește lucrările la DN 66 Tg. Jiu – Petroșani, lucrările în Defileul Jiului au intrat în linie dreaptă. Se construiesc deja un pod nou peste Râul Jiu și o parcare în apropierea Mănăstirii Lainici, vitală pentru fluidizarea traficului din zonă.
În cazul municipiului Tg. Jiu, s-au reluat lucrările la varianta ocolitoare.
„Am dat startul lucrărilor la începutul lui martie. Pentru acest proiect mult întârziat, unde lucrările au fost abandonate la 40% stadiu fizic în urma rezilierii din 2018 a contractului anterior, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis în februarie”, susține Drulă.
Conform contractului, cei 20 de km ai centurii ar trebui să fie gata anul viitor.
La Centura Craiova Sud, proiectul de 10 km se află în licitație, termenul de finalizare fiind luna martie. Perioada pentru execuția lucrărilor este de 15 luni, iar valoarea acestuia este estimată la 142 de milioane de lei.
Aici lucrările sunt mai puțin spectaculoase față de rutier: pe calea ferată București – Craiova, ministrul a cerut CFR SA să lucreze cu prioritate la ridicarea principalelor restricții și limitări de viteză, pentru a reduce timpul de călătorie care acum este de aproximativ trei ore și jumătate.
Singurul pas notabil vizează finalizarea în 2021 a studiului de fezabilitate pentru modernizarea coridorului feroviar Craiova – Caransebeș.