Undă verde pentru tronsonul de autostradă Ploiești – Brașov. Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pot fi realizate
La o lună de la semnarea contractului pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic aferente tronsonului de autostradă Ploiești – Brașov, câștigătorii licitației au primit Ordinul de Începere a lucrărilor. Nu se va ajunge prea curând de la documentații tehnice la asfaltare, în zonă, în condițiile în care doar proiectarea are un termen de trei ani și jumătate. În ultimele două decenii, este a patra încercare de a construi un drum de mare viteză pe Valea Prahovei.
Conform unui comunicat de presă transmis joi, în prezența ministrului Cătălin Drulă (foto), reprezentanții Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere au înmânat Ordinul de Începere pentru serviciile necesare completării/ revizuirii Studiului de Fezabilitate și elaborării Proiectului Tehnic, pentru tronsonul de autostradă Ploiești – Brașov.
Actul propriu – zis a fost semnat pe 12 februarie, între CNAIR și singurii ofertanți, respectiv Consitrans S.R.L., contra sumei de 46,5 milioane lei, fără TVA.
„Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplară și să dea dovadă de mult profesionalism. Să ne dea livrabile permanent și să aibă un bun dialog cu autoritățile locale. O să fie un proiect transparent unde toată lumea o să știe, la zi, stadiul implementării”, a spus ministrul Cătălin Drulă.
Obiectivele de realizat
Conform contractului, durata de realizare a serviciilor de proiectare este de 30 de luni pentru Revizuirea/ Completarea Studiului de Fezabilitate, 6 luni pentru realizarea Proiectului pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire (PAC) și de 6 luni pentru Elaborarea Proiectului Tehnic de Execuție (PTE).
Reprezentanții CNAIR susțin că Studiul de Fezabilitate va cuprinde o analiză multicriterială a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioadă de perspectivă de 30 de ani și investigații de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc).
Contractul va cuprinde și o evaluare a impactului asupra mediului, o analiză cost-beneficiu și realizarea unui model financiar al proiectului.
Ultimul studiu de fezabilitate datează din 2006 iar în 2018 s-a pus în discuție chiar și finanțare de la Banca Mondială, fără a se concretiza ceva în această direcție.
Actualul obiectiv este finanțat din Fonduri Europene Nerambursabile.
Pe termen scurt nu ne putem aștepta la prea multe șosele de mare viteză date în folosință. Conform datelor oficiale, am putea avea 40 km noi de autostrăzi în 2021 și alți 56 km, anul viitor.