Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » EVOLUȚIE: Pandemia a majorat cu 12% vânzările rețelei de bricolaj Brico Dépôt. Care au fost produsele-vedetă în pandemie

EVOLUȚIE: Pandemia a majorat cu 12% vânzările rețelei de bricolaj Brico Dépôt. Care au fost produsele-vedetă în pandemie

EVOLUȚIE: Pandemia a majorat cu 12% vânzările rețelei de bricolaj Brico Dépôt. Care au fost produsele-vedetă în pandemie

Anul trecut, prin toate magazinele Brico Dépôt a trecut, în medie, aproape toată populația României, magazinele cele mai vizitate fiind cele din București – Orhideea, Pantelimon, Brașov și Cluj. Vânzările retailerului au crescut cu 12% și au depășit 240 milioane euro.

Românii au devenit mult mai interesați în pandemie de proiectele de reamenajare a locuinței, dar și a grădinei, iar în topul produselor vedetă achiziționate din magazinele de bricolaj cimentul și trandafirii au fost la loc de frunte, potrivit unei analize realizate de retailerul de profil Brico Dépôt. Vânzările s-au majorat până la 242 milioane de euro, fiind mai mari cu 11,8%, față de 2019, pe fondul cererii în creștere pe toate categoriile de produse și pe tot timpul anului.

Ce au cumpărat românii pentru casă?

În contextul generat de pandemie, timpul petrecut acasă de majoritatea românilor a crescut semnificativ. Astfel, consumatorii au devenit din ce în ce mai interesați de proiectele DIY, conştientizând cât este de important să locuiască într-o casă în care să se simtă confortabil, adaptată la nevoile întregii familii, dar și noului context.

Cererea clienților s-a orientat cu precădere către proiectele care vizau instalații sanitare, electrice, încălzirea sau securitatea locuințelor (24%); renovarea bucătăriei (23%); întreținerea/ reparația casei (23%); renovarea băii (23%) și zugrăvirea/ decorarea pereților (22%), după cum arată studiul.

Cele mai populare alegeri ale românilor, când vine vorba despre proiectele de (re)amenajare a casei, au fost legate de proiecte de bricolaj și de grădinărit în scopul relaxării (68% dintre clienți), în timp ce 59% au căutat modalități de îmbunătățire a spațiului pentru a lucra de acasă. În același timp, 57% au declarat că au deprins noi abilități de bricolaj în ultimele luni, iar 48% au avut mai mult timp să facă lucrări DIY pentru casă și grădină.

Vom calibra eforturile pentru a-i sprijini să își pună în continuare în practică proiectele și ideile de amenajare a locuinței, pentru a răspunde și cererii în creștere de pe piața de bricolaj –  Adela Smeu, CEO, Brico Dépôt România

În topul produselor vedetă la Brico Dépôt în 2020, s-au aflat cimentul – 1,2 milioane kg, adezivul polistiren – 220.000 kg și trandafirii – 305.000 fire.

Cerere mare tot timpul anului

Cererea în creștere pe toate categoriile de produse și pe tot parcursul anului a făcut posibilă majorarea vânzărilor Brico Dépôt în România, în 2020, cu 11,8% (+ 10,8% creștere a vânzărilor în termeni comparabili), până la 242 milioane euro, la acest lucru contribuind și rebranding-ul de succes al fostelor magazine Praktiker în Brico Dépôt.

În acest context, business-ul Brico Dépôt și-a redus pierderile cu aproximativ 40%, la 14 milioane euro (în anul fiscal 19/20 pierderile raportate au fost de 23 milioane euro rezultate favorizate și de costuri operaționale mai mici.

Brico Depôt România, parte din grupul Kingfisher, a intrat pe piața din România în 2013, după achiziția lanțului de magazine Bricostore. În urma achiziției Praktiker din 2017, Brico Depôt devine al doilea jucător de pe piața DIY din România, cu 35 de magazine și 2500 de angajați. Oferta include produse și accesorii pentru construcția sau reamenajarea casei.