Cora România mizează pe o creștere importantă a vânzărilor online, în viitorii ani, la nivel de piață, acestea având, în prezent, o pondere de 3%. Compania are programate investiții importante pe partea de e-commerce, însă, nu scapă din vedere nici comerțul tradițional, iar în același timp va deschide noi magazine de proximitate, a declarat Claudia Badea, manager magazin Cora Lujerului și coordonator e-commerce, în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro.
2020 a fost un an dificil pentru retailer, parte a grupului franco-belgian Louis Delhaize, în condițiile pandemiei de COVID-19. Compania a încercat să se adapteze la contextul actual și să-și structureze strategia de business pe noile cerințe ale pieței. Nu înseamnă, însă că nu au fost și noutăți, inclusiv pe partea de investiții în această perioadă. În februarie 2021, a fost inaugurat primul magazin cora Urban, care îmbină proximitatea cu online-ul, oferind acces la peste 40.000 de produse din cora.ro si peste 1000 de produse la raft, pentru cumpărături de ultimă oră în drum spre casă. Un concept care a prins la public, urmând să fie inaugurate și alte unități din acest format.
“Am făcut pași importanți pentru viitor în e-commerce și am dezvoltat multe proiecte și parteneriate, pe care acum le consolidăm. În același timp, ne-am gândit la soluții inteligente pe partea de logistică și pregătim ceea ce estimăm că se va întâmpla în e-commerce în anii următori: o creștere semnificativă a vânzărilor pentru comerțul online. Bineînțeles, continuăm dezvoltarea proiectelor în comerțul tradițional în magazine, unde am implementat casele self check–out cu mare succes la clienți”, a declarat Claudia Badea la Gandul.ro.
Livrări la domiciliu
Dezvoltarea comerțului online în ultima perioadă nu i-a surpins deloc pe managerii de la Cora, companie prezentă pe acest segment, încă din 2013. La acest moment, ponderea vânzărilor online în total este mai mare decât media de 3% de pe piață, spune Claudia Badea. În urmă cu 8 ani aproape, retailerul a lansat platforma cora.ro, fiind primul mare lanț comercial cu livrare tip drive din România. Acest serviciu cu livrare la domiciliu este disponibil în București, Constanța, Cluj, Bacău și Ploiești, produsele fiind comandate online. Anul trecut, a fost lansat și serviciul coraExpress, care permite comenzi din aplicatiile Glovo si Food Panda cu livrare în mai puțin de 60 de minute.
„Suntem veterani pe partea de comerț online, noi am lansat servicul Cora.ro, cu livrare tip drive la domiciliu, în decembrie 2013, avem o experiență de aproape opt ani de acum. În contextul pandemiei am dezvoltat foarte multe proiecte noi și mai pregătim altele. Estimăm că după tot ce s-a întâmplat, anul trecut, și continuă să se întâmple și în acest an s-a format un obicei de cumpărare, iar partea de comerț online se va dezvolta foarte mult în anii următori”, a precizat Claudia Badea.
În acest an, retailerul va lansa un site nou și se va dezvolta pe partea de logistică, obiectivul fiind creșterea gradului de eficientizare a livrărilor către clienți.
Parteneriate locale
Lista noutăților pentru 2021 este destul de lungă și include de la funcționalități noi în site și aplicații inovatoare care să-i ajute pe clienți, până la încheierea unui număr mai mare de parteneriate cu producători locali, inclusiv pe partea de produse bio.
Vom veni cu concepte noi inovatoare și vom dezvolta tot mai multe parteneriate locale. Gama bio a fost extrem de bine primită de către clienți. De asemenea, lansăm concepte noi pentru produsele fabricate în laboratoarele noastre – prăjituri, praline și ciocolată, pentru că vrem să răspundem acestei nevoi de produse de o calitate foarte bună realizate în laboratoarele noastre” – Claudia Badea, manager magazin Cora Lujerului și coordonator e-commerce.
Cora Romania, parte a grupului Louis Delhaize, este unul dintre cele mai dinamice branduri de retail. Prezent pe piața românească din 2003, grupul operează în prezent 10 hipermarketuri și a avut o cifră de afaceri de 1,7 miliarde de lei, în 2019.
Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, „SMART RETAIL. New Revolution” pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe pe www.gandul.ro.