Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » EXCLUSIV / Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Un român aruncă 129 kg de mâncare pe an. Prin programul Zero Risipă am salvat peste 2,3 milioane de produse, adică 1,4 milioane de mese în opt luni

EXCLUSIV / Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Un român aruncă 129 kg de mâncare pe an. Prin programul Zero Risipă am salvat peste 2,3 milioane de produse, adică 1,4 milioane de mese în opt luni

EXCLUSIV / Corina Dospinoiu, Auchan Retail România: Un român aruncă 129 kg de mâncare pe an. Prin programul Zero Risipă am salvat peste 2,3 milioane de produse, adică 1,4 milioane de mese în opt luni

În România, o treime din alimentele de pe piață ajung la gunoi, ceea ce înseamnă o risipă mare de resurse și costuri importante. În august 2020, Auchan Retail România a lansat programul Zero Risipă, reușind să ”salveze” în opt luni peste 2,3 milioane de produse, adică 1,4 milioane de mese, fiind evitate peste 1.600 de tone de dioxid de carbon, a declarat Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan Retail România, în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro.

Potrivit datelor oficiale, fiecare român aruncă 129 kg de mâncare pe an, alimente care sunt bune de consumat. Vorbim de o cantitate uriașă de deșeuri care vine la pachet cu numeroase efecte negative, iar în primul rând cauzează o risipă a resurselor  foarte limitate pe care le avem: consum ridicat de energie și de apă, dar în același timp provoacă și costuri economice, sociale și de mediu, a declarat la Gandul.ro Corina Dospinoiu.

Prin intermediul programului Zero Risipă, alimentele care se apropie de termenul limită de valabilitate, dar care sunt în perfectă stare de consum, conform legislației, sunt aduse în zona destinată vânzării acestei categorii în cadrul magazinelor, iar clienții pot beneficia de produse cumpărate la un preț mai mic, contribuind astfel și la combaterea risipei alimentare. Este vorba de o gamă largă de produse ambalate din categorii precum carne, pește, brânzeturi, dulciuri, fructe și legume, dar chiar și de produse pentru animale.

Încercăm să valorificăm toate aceste alimente care au un ciclu redus de valabilitate și să oferim clienților avantajul unor prețuri accesibile – Corina Dospinoiu, responsabil CSR Auchan Retail România.

 Fenomen global

Reprezentantul Auchan a vorbit despre efectele negative ale risipei alimentare nu doar la noi, ci și la nivel global. Pe de o parte, este vorba de un aspect de natură socială –  specialiștii în domeniu avertizează că peste un miliard de tone de mâncare sunt aruncate anual, în timp ce 690 milioane de oameni nu au ce mânca.

Un alt factor foarte relevant este, însă, impactul asupra mediului înconjurător, din cauza faptului că risipa alimentară generează o cantitate semnificativă de emisii de gaze cu efect de seră cu efecte greu de cuantificat, mai ales în contextul schimbărilor climatice, după cum a mai precizat Corina Dospinoiu.

Strategie în pandemie

Revenirea la programul normal a fost bine primit de salariați care și-au dorit foarte mult acest lucru, clienții având acum posibilitatea să stea mai multe ore în magazine, bineînțeles cu respectarea normelor în vigoare.

O veste bună ar fi și faptul că retailerul contuă să investească în această perioadă. Recent a fost deschis un restaurant în Piața Obor și tot în acest an s-au inaugurat 25 de magazine MyAuchan deschise în Stațiile Petrom.

Auchan România are în portofoliu 33 de hipermarketuri Auchan, o rețea de 59 de magazine de proximitate MyAuchan, dintre care 50 în stațiile Petrom, și 5 supermarketuri Auchan.  Retailerul are o cifră de afaceri cu taxe de peste 1,2 miliarde de euro.

Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, „SMART RETAIL. New Revolution” pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe pe www.gandul.ro.