Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » EXCLUSIV / Daniel Nicolae, platforma Innoship: În primul val al pandemiei reducerea costurilor a fost prioritară, acum s-a trecut la nevoia de creștere internațională

EXCLUSIV / Daniel Nicolae, platforma Innoship: În primul val al pandemiei reducerea costurilor a fost prioritară, acum s-a trecut la nevoia de creștere internațională

EXCLUSIV / Daniel Nicolae, platforma Innoship: În primul val al pandemiei reducerea costurilor a fost prioritară, acum s-a trecut la nevoia de creștere internațională

Daniel Nicolae, CEO și cofondator al platformei Innoship, care optimizează interacțiunile dintre retaileri și curieri, a declarat în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL- NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro, că valul doi al pandemiei a adus cu el nevoia companiilor de pe piața de retail de a crește internațional, după ce în prima etapă problema s-a pus mai mult la nivel de reducere a costurilor.

Într-o perioadă de incertitudine, în care totul se întâmplă foarte repede, iar deciziile se iau într-un timp scurt, așa cum s-a întâmplat în pandemie, ținerea costurilor sub control este foarte importantă, poate așa se și explică evoluția rapidă a platformei Innoship în această perioadă.

La un an, și două luni de la lansare, Innoship are peste 100 de clienți în portofoliu, ceea ce dovedește cât de mare era nevoia pentru o astfel de tehnologie care crează flexibilitate în adopția de noi curieri, inclusiv mai mici și care să fie în directă legătură cu retaileri. Acum, prioritatea este extinderea regională, în condițiile în care Innoship are parteneri cu care este prezentă deja în nouă țări din Europa, la acest moment.

Innoship îi ajută pe retaileri să țină costurile sub control și de fiecare dată când au o comandă să poată să decidă care este cel mai potrivit curier pentru a aduce livrarea la client, ceea ce le reduce costurile cu 10-15% sau chiar 25% în anumite cazuri – Daniel Nicolae, CEO și cofondator al platformei Innoship.

Schimbări majore în comerț

Smart retail înseamnă un mix potrivit între fizic retail și online, acest concept de omnichannel pe care retailerii nu-l mai evită și care necesită un proces de digitalizare accelerată, după cum spune Daniel Nicolae.

Foarte multe companii de retail au dat deja curs procesului de digitalizare, iar schimbările se văd la nivelul platformelor de bază, dar mai ales in zona de e-commerce.

„Efectiv se fac schimbări majore în platformele de e-commerce, migrând de la o versiune mai veche la una nouă sau chiar schimbând platformele către altele care să facă față noii etape de creștere în e-commerce. Este nevoie de un proces simplu și ușor de înțeles, iar partea de livrare și modul de desfășurare, fiind ultima interacțiune a retailerului cu consumatorul final, este critică, tocmai de aceea trebuie să îi ajutăm pe retaileri să îmbunătățească acest proces”, a precizat Daniel Nicolae.

O companie la început de drum

Innoship, care are patru fondatori veniți domenii diferite, a plecat de la ideea că nu construiește doar o tehnologie, ci devine partener pentru retaileri. De altfel, platforma reușește să optimizeze interacțiunile dintre retaileri și curieri, eficientizând costurile aferente serviciilor de curierat cu până la 25% și crescând performanța de livrare cu până la 15% printr-o alocare dinamică a comenzilor, după cum spune Daniel Nicolae.

În prezent, cumulând traficul de curierat, platforma gestionează peste 35.000 de comenzi.

„Înțelegem cum performează piața de curierat, cine este cel mai potrivit la cel fel de produse și pentru ce tip de retail, în așa măsură încât îi putem ajuta pe retaileri cum să-și facă strategia de livrare, cum să interacționeze mai bine cu companiile de curierat și cum să scoată ce este mai bun. Și pentru că sunt mulți retaileri care s-au extins în piețele internaționale, îi ajutăm să facă aceasta cu o mai mare viteză. Noi suntem strategia prin care își deservesc clienții acolo”, a precizat Nicolae.

Până la urmă, Innoship este „turnul” de optimizare, care îi ajutăm pe retaileri să și respecte promisiunea făcută față de c ient și să livreze produsele la timp.

Pe lângă fondurile personale, Innoship a reușit să atragă, în 2020, o rundă de finanțare de 50.ooo de euro la un fond de investiții. Până la finalul anului, va fi activă în cel puțin o altă piață internațională. „Am plecat din primul moment la drum că vrem să construim o soluție cel puțin regională, nu vom servi doar o companie de retaileri”, a mai spus Daniel Nicolae.

Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, SMART RETAIL. New Revolution pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații noștri speciali au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe www.gandul.ro.