Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » EXCLUSIV / Raluca Simion, platforma MerchantPRO: Nu vom mai avea creșteri de 60% precum în 2020, probabil vom rămâne la 25%. Unul din doi români face cumpărături online

EXCLUSIV / Raluca Simion, platforma MerchantPRO: Nu vom mai avea creșteri de 60% precum în 2020, probabil vom rămâne la 25%. Unul din doi români face cumpărături online

EXCLUSIV / Raluca Simion, platforma MerchantPRO: Nu vom mai avea creșteri de 60% precum în 2020, probabil vom rămâne la 25%. Unul din doi români face cumpărături online

Raluca Simion, product and marketing manager platforma de e-commerce MerchantPRO, a declarat în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION”, organizată de Gândul.ro, că trendul de creștere înregistrat de magazinele online se va menține în 2020, însă va fi ceva mai moderat – circa 25%, față de până la 60%, anul trecut. În primele trei luni din acest an, vânzările au fost duble față de perioada similară din 2020. 

2020 a fost un an bun, poate chiar „exuberant”, în care MerchantPRO, platforma de soluții de e-commerce administrată de ShopMania Net, a lansat cele mai multe funcționalități stategice de când există, ajungând la 1.500 de clienți și venituri de peste 600.000 euro. După cum arată datele în primele luni din acest an, se pare că și 2021 va fi la fel de bun.

La momentul intrării în lockdown, devenea foarte clar că pandemia va schimba fundamental piața de e-commerce, iar sintagma definitorie a fost „găsește soluții sau pune lacătul pe afacere”,  a declarat Simion.

Adaptarea a însemnat, însă, pentru cei mai mulți comercianți pariul pe magazinul online, migrarea și tranziția către online, motiv pentru care au și apelat la platformă. În același timp, comercianții care erau prezenți pe online au încercat să profite la maximum.

„Cei care deja erau în online au avut un an cu foarte multe oportunități, creșteri masive pe care noi la rândul nostru, ca și mulți alți provideri de soluții conexe e-commerce, a trebuit să le susținem la un nivel foarte înalt. 2020 a fost din multe puncte de vedere o cursă contracronometru”, a precizat Raluca Simion.

Concret, au trebuit să fie accelerate foarte mult toate planurile de dezvoltare și să fie  adaptate la ritmul de creștere din online.

Toate magazinele din platformă au început să aibă nevoie de funcționalități noi, să scaleze businessul, pentru că nimeni nu vroia să piardă momentul și oportunitatea care exista în piață – Raluca Simion, product and marketing manager platforma de e-commerce MerchantPRO.

După toate premisele, începutul de an arată bine, fiind așteptate creșteri semnificative pentru 2021, în ciuda scepticilor care spuneau că odată cu relaxarea restricțiilor, românii vor reveni în offline.

Schimbare de mentalități

S-a văzut, însă, că pandemia a accelerat o tendință, un trend deja existent: schimbarea comportamentului de consum și încă de lungă durată, e-commerce devenind principalul canal pentru achiziții în „siguranță” ale românilor, după cum a afirmat Raluca Simion.

„Suntem convinși că suntem pe o singură direcție în e-commerce, înainte către digitalizare în toate domeniile și în special în zona de comerț”, a adăugat Raluca Simion.

Nu în ultimul rând, trebuie menționată și schimbarea care s-a produs în mentalul consumatorului.  În prezent, unul din doi români face o achiziție online, comparativ cu unul din cinci, în urmă cu trei ani.

Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, „SMART RETAIL. New Revolution” pe data de 17 mai, la ora 10:30, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali în direct pe pagina de Facebook Gândul, canalul de Youtube Gândul și pe pe www.gandul.ro.