Producătorii români se așteaptă la vânzări mai mari la carnea de miel și specialități în perioada Sărbătorilor Pascale și mai reduse la mici, în condițiile în care Paștele cade chiar în ziua de 1 Mai. În pandemie, românii și-au schimbat comportamentul de consum, orientându-se tot mai mult către produsele din carne în ambalaje cu gramaje mai mici.
Dacă în trecut vorbeam de milioane de mici care se consumau de 1 Mai, acum se cumpără în casolete mai mici, strict pentru consumul unui număr redus de persoane. Consumatorii nu mai fac stocuri, ca altădată, achiziționează doar cât au nevoie.
Înainte de pandemie, numai în preajma zilei de 1 Mai se înregistra un consum de 30 de milioane de mici pe piaţa locală, ceea ce însemna că practic un român consuma mici într-o singură zi cât pentru o lună întreagă, a declarat pentru Agerpres Dana Tănase, director executiv al Asociaţiei Române a Cărnii (ARC).
Cerere în creștere la specialitățile de miel
Cum în acest an Paştele şi 1 Mai cad în aceeaşi perioadă, este de așteptat ca românii să consume mai multă carne de miel sau produse specifice sărbătorilor pascale decât mititei.
Crescătorii de miei se așteaptă ca numărul animalelor sacrificate în această perioadă să fie aproape similar cu cel de anul trecut, adică aproximativ două milioane de capete. Mult mai bine merg vânzările la specialități, cum ar fi drobul, de exemplu, procesatorii înregistrând deja o creştere a vânzărilor cu 14%, comparativ cu anul trecut.
Datele Asociaţiei Române a Cărnii arată că un român consumă în medie în jur de 14,7 kilograme pe an de produse din carne, un nivel care se menține oarecum constant în ultimii ani. La carne, cea mai mare pondere o are carnea de porc și pasăre, în timp ce pentru sortimente precum carnea de oaie sau capră, consumul este în general ocazional, în special de Paște.
Românii consumă 38 kilograme de carne de porc pe an, față de 27,8 kilograme pe cap de locuitor la carnea de pasăre sau 2,5 kilograme pe cap de locuitor la carnea de oaie și capră.