Prima pagină » Economic » Macroeconomie » Retail » PREMIERĂ: Tehnologia blockchain, aplicată pentru prima dată în sectorul alimentar de la noi. Ce informații putem afla despre produsele de la raft

PREMIERĂ: Tehnologia blockchain, aplicată pentru prima dată în sectorul alimentar de la noi. Ce informații putem afla despre produsele de la raft

PREMIERĂ: Tehnologia blockchain, aplicată pentru prima dată în sectorul alimentar de la noi. Ce informații putem afla despre produsele de la raft

 Tehnologia blockchain, cunoscută până în prezent industriei financiare, va fi aplicată în premieră în sectorul alimentar din România, consumatorii având astfel posibilitatea de a descoperi informaţii direct de la fermă despre originea şi calitatea produselor pe care le consumă.

Această tehnologie permite fiecărui actor din lanţul de aprovizionare (fermieri, ambalatori, distribuitori) să furnizeze informaţiile de care este responsabil pentru fiecare lot de produse prezent pe rafturi.

„În România, această tehnologie este aplicată pentru prima dată ouălor Filiera Calităţii Carrefour provenite de la Ferma Rojişte din Judeţul Dolj”, potrivit unui comunicat al Carrefour România, retailerul care a implementat tehnologia blockchain în sectorul alimentar.

Povestea de dincolo de raft

În mod concret, tehnologia poate fi utilizată de clienţi prin scanarea codului QR de pe ambalajul de ouă şi astfel, consumatorul ajunge pe pagina dedicată, introduce numărul lotului care este vizibil tot pe ambalaj, aflând informaţii despre locaţia şi numele fermei sau al fermierului, informaţii din punct de vedere veterinar despre găinile care au făcut ouăle, cu ce au fost hrănite, cum au fost crescute păsările din ferma de ouă, data ambalării ouălor şi alte date care completează trasabilitatea produsului.

Astfel, fie că sunt la cumpărături în magazin sau primesc produsele alimentare prin livrare, acasă, clienţii pot descoperi povestea #dincoloderaft a ouălor şi a fermierului din spate.

Filiera Calităţii Carrefour (FCC) reprezintă un program prin care compania realizează parteneriate de lungă durată direct cu producătorii locali şi internaţionali pentru a oferi consumatorilor produse de calitate, la preţuri accesibile.

„Pe parcursul procesului de producţie, fiecare etapă este atent supravegheată de experţi ce monitorizează îndeaproape întregul proces de creştere şi cultivare, de la început, până când produsele ajung în magazinele Carrefour”, se menţionează în comunicat.

Citește și https://www.gandul.ro/financiar/macroeconomie/agricultura/oros-vrea-sa-faca-ordine-in-piata-directiva-privind-practicile-comerciale-neloiale-trebuie-implementata-pana-in-iunie-ce-sanctiuni-risca-retailerii-19605722

Obiectivul retailerului este de a integra tehnologia blockchain la cât mai multe produse Filiera Calităţii. FCC face parte din strategia Act For Food prin care acţionează la nivel global în favoarea calităţii alimentelor, pentru a oferi consumatorilor produse sănătoase, gustoase, variate, accesibile tuturor, create cu respect pentru planetă.

Tehnologia blockchain, folosită  de retailer pentru a înregistra trasabilitatea tuturor criteriilor de calitate şi siguranţă alimentară pe care produsele Filiera Calităţii trebuie să le respecte, va permite auditarea în timp real a aplicării acestor criterii indiferent de lotul produsului şi gestionarea rapidă a oricărei retragere de pe piaţă a unui produs neconform.

„Prin aplicaţia blockchain, clienţii pot afla unde s-au născut găinile ouătoare, care este ferma în care sunt crescute şi condiţiile de bunăstare animală asigurate de fermier, cu ce sunt hrănite şi care este provenienţa alimentelor şi, mai apoi, unde sunt ambalate ouăle înainte de livrarea în magazine. Toate aceste date sunt înregistrate şi stocate de la prima zi de viaţă a puilor de găină până la ultima zi în care găinile sunt producătoare, adică în medie 76 de săptămâni pentru fiecare lot de găini ouătoare”, a declarat Gabriela Rădulescu, director calitate Carrefour România.

Carrefour este unul din principalii jucători pe piața de retail din România, care deține peste 360 de magazine din țară. Clienții pot apela și la serviciile de online shopping cu livrare acasă sau platforma BRINGO, cu o rețea prezentă în 38 de localități.