Răzvan Preduchin, Foodpanda România: Pandemia a fost o oportunitate de a diversifica businessul. Am dezvoltat parteneriate pentru toate produsele care se pretează livrării rapide

Publicat: 19 05. 2021, 17:53
Actualizat: 16 06. 2021, 20:09

Diversificarea serviciilor, inclusiv intrarea pe segmente noi de piață în plină pandemie, a mărit numărul partenerilor Foodpanda România, cea mai mare platformă de food delivery de la noi, la circa 1.500, a declarat Răzvan Preduchin, director comercial al companiei, în cadrul conferinței digitale „SMART RETAIL – NEW REVOLUTION” organizată de Gândul.ro. Acum, obiectivul este extinderea la nivel național, fiind vizate chiar și orașele mici.  

Dacă multe sectoare au suferit pierderi imense, inclusiv HoReCa, din cauza pandemiei de COVID-19, livrările rapide de mâncare, și nu numai, la domiciliu au cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimul an. Mai mult, companiile din piață au intrat și pe segmente noi, percepând criza ca pe o oportunitate de business.

„Am luat acest context ca o oportunitate foarte mare de a dezvolta businessul și a-l  diversifica în partea de shop-uri și de „verticale” noi, cum ne place să le numim. Am dezvoltat parteneriate strategice cu branduri cunoscute, cu lanturi de hypermarketuri și magazine mari, dar și de proximitate sau de nișă, cu florării, farmacii pentru toate produsele care se pretează livrării rapide”, a declarat Răzvan Preduchin la conferința  Gandul.ro.

În acest context, și numărul partenerilor prezenți pe platforma de comenzi și livrări rapide Foodpanda a crescut până la 1500.

Conceptul pandamart

Strategia Foodpanda, parte a grupului Delivery Hero, este de a oferi clienților o diversitate cât mai mare de servicii. Pe lista noutăților se află și pandamart, un concept de magazine proprii cu livrare în maximum 30 de minute, despre care Răzvan Preduchin crede că se va dezvolta spectaculos în viitor. România este a 24-a țară la nivel mondial și a doua țară din Europa în care grupul care a lansat conceptul.

Produsele puse la dispoziție completează oferta marilor lanțuri comerciale listate pe platformă și se axează pe nevoile imediate ale clienților. Este vorba de alimente, apă, sucuri și băuturi, cosmetică, produse destinate mamei și copilului sau produse pentru animalele de companie. Utilizatorii au la dispoziție aproximativ 2.000 de produse pentru comandă, iar în fiecare săptămână sunt adăugate produse noi în stoc.

„Pandamart vine în ajutorul clienților care au nevoi de necesitate imediată, adică produse ce completează, oarecum, acel coș de cumpărături săptămânal pe care clienții îl fac de cele mai multe ori în weekend. Facem o livrare ultrarapidă, de 30 min”, a precizat Răzvan Preduchin.

Conceptul pandamart este prezent în București și Cluj, la acest moment, dar compania are în vedere să se extindă și în alte orașe, care au demonstrat o creștere foarte puternică cum ar fi Târgu Mureș, Oradea, Galați, Iași sau Pitești.

Expansiune națională

Din punct de vedere geografic, compania este activă în aproape toate reședințele de județ, lipsesc mai puțin de cinci, însă vor fi acoperite și acestea, în lunile următoare.

Dezvoltarea la nivel geografic contează foarte mult, în contextul în care și orașele mici arată semne de cerere destul de ridicată, este o percepție eronată în piață că în orașele mai mici nu poți să faci un business de livrare să meargă – Răzvan Preduchin, director comercial Foodpanda România.

Tot la capitolul noutăți, compania a anunțat și alte funcționalități în aplicație, cum ar fi comanda de grup, posibilitatea de a oferi bacșis pentru livratori, precum și acordarea de recompense clienților mai vechi.

Gândul.ro a organizat Conferința digitală LIVE, „SMART RETAIL. New Revolution” pe data de 17 mai, în direct online din studioul Gandul LIVE. Invitații au abordat temele propuse, din punctul de vedere al autorităților, al companiilor, dar și al consumatorilor finali, în conferința transmisă în direct, pe pagina de Facebook Gândul, pe canalul de Youtube Gândul și pe pe www.gandul.ro.