Pandemia a produs o schimbare esențială în igiena românilor, care se spală acum de două ori mai des pe mâini decât o făceau înaintea apariției Covid – 19. Și utilizarea dezinfectanților se face mult mai des.
Datele reies dintr-un studiu realizat în luna decembrie 2020 de Unilever, compania care deține brandul Lifebuoy, cel mai vândut săpun antibacterian din lume raportat la volumul de vânzări. Analiza a vizat comportamentul și obiceiurile populației în ceea ce privește igiena mâinilor.
Cea mai mare schimbare este în ceea ce privește spălatul mâinilor, cu diferite tipuri de săpun: operațiunea se face de mai mult de 8 ori pe zi, dublu față de perioada de dinainte de pandemie. În medie, se alocă acestei activități o durată de 16,7 secunde, sub cele 20 de secunde recomandate de specialiști.
Potrivit studiului, frecvența utilizării dezinfectanților pentru igienizarea mâinilor a crescut cu 110% în timpul pandemiei, iar 67% dintre respondenți au declarat că vor continua să-l folosească și după pandemie.
„Anul 2020 a schimbat probabil pentru totdeauna lumea în care trăim. Am devenit mult mai preocupați de sănătate și ne-am schimbat multe dintre obiceiuri. Igiena corectă a mâinilor rămâne extrem de importantă pentru prevenirea îmbolnăvirilor”, susține Monica Tamaș, director marketing Beauty & Personal Care, Unilever South Central Europe.
În acest context, compania a anunțat că lansează Lifebuoy în România. Produsul este primul săpun antibacterian din lume, utilizat în Marea Britanie și Irlanda în 1894, când bolile infecțioase și epidemiile erau o amenințare constantă.
Cu principalul obiect de activitate „fabricarea săpunurilor, detergenților și a produselor de întreținere”, Unilever România a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri netă de 77 milioane de lei și un profit de 8,3 milioane, având 179 de angajați.