Experiențele din vacanță nu sunt mereu cele mai fericite, iar unii turiști își avertizează conaționalii cu privire la serviciile sau dotările nesatisfăcătoare din unitățile de cazare, din țară și din străinătate.
După ridicarea totală a restricțiilor din perioadele de urgență și alertă, apetitul românilor pentru vacanțe s-a dovedit maxim, astfel că mulți și-au cumpărat pachete turistice, în România, dar și în afara granițelor, chiar dacă acestea s-au scumpit față de sezonul precedent.
În funcție de gradul de satisfacție, mulți recomandă sau, dimpotrivă, avertizează alți români să stea departe de unele hoteluri sau pensiuni unde și-au petrecut concediul.
Într-un astfel de caz, o turistă din Onești își arată nemulțumirea față de serviciile dintr-un hotel de la sud de graniță.
„Bună! Am fost cazați la hotel Kaliakra Palas din Nisipurile de aur NU RECOMAND, mâncarea foarte proastă aceleași feluri mereu fasole în fiecare zi la micul dejun (dacă aveau ceva mai bun puneau 2 tăvi și apoi înlocuiau cu altceva), la agenție am specificat că vrem șezlong când ajungem la hotel aveau doar cei cu vedere la mare (o mare prostie), în fiecare dimineață se stricau lifturile și aparatele de cafea, patul copilului nu avea saltea, avea pusă o pătură noroc că aveam pilote în camera și am pus, mizerie în cameră, e destul de scump pt ce oferă. NU RECOMANDDD!!!!”, a scris românca pe un grup de Facebook unde sunt împortășite experiențe și publicate recenzii privind serviciile HoReCa.
De amintit că românii care vor sejururi mai ieftine pot apela la programul social „Litoralul pentru toți”, ajuns la ediția cu numărul 41, care începe peste o săptămână, pe data de 28 august, și durează până la finalul sezonului. În această perioadă, turiștii se pot caza în hotelurile din stațiunile autohtone de la Marea Neagră la tarife ce pornesc de la 35 de lei pe noapte de persoană. Prețurile sunt cu până la 75% mai mici decât cele din vârf de sezon, arată datele Federației Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR).