Magazinele Cora vor dispărea din România, după ce Carrefour va prelua operațiunile retailerului. Tranzacția, care ar fi între 70 și 90 de milioane de euro, ar urma să se semneze în perioada următoare.
În urma tranzacției, ce ar urma să se concretizeze în această săptămână, cele zece hipermarketuri şi alte câteva magazine de proximitate modernă aflate sub brandul Cora, vor fi preluate de Carrefour.
Pentru operaţiunile de pe plan local ale Cora – cel mai mic retailer internaţional ca cifră de afaceri şi totodată unul dintre cei mai puţin extinşi – şi-au manifestat interesul şi alţi jucători mari din piaţă, scrie, miercuri, Ziarul Financiar.
De-a lungul anilor, acționarii Cora au vrut să vândă magazinele existente în România, nemulțumiți de rezultatele obținute. Deşi au mai fost discuţii de-a lungul timpului, chiar şi cu Carrefour, până acum ele nu s-au concretizat. De această dată însă, prin această tranzacţie, Cora îşi face exitul din România.
Cora a închis anul 2021 cu afaceri de 1,55 mld. lei, cu 5% mai mici decât în 2020, fiind singurul retailer pe minus în al doilea an de pandemie. Mai mult, pierderile nete au fost de 43 mil. lei, faţă de 4,8 mil. lei profit net în 2020.
Pe de altă parte, Carrefour a obţinut local în 2022 vânzări cu TVA de 2,6 miliarde de euro. Compania are în România aproximativ 400 de magazine sub mai multe formate, precum hipermarketuri, supermarketuri, proximitate şi discount. Acestora li se adaugă operaţiunile online.
Pentru piaţa de retail alimentar, aceasta este una dintre cele mai mari tranzacţii din ultimii ani, scrie ZF.
Vă recomandăm să citiți și: