Majorare puternică de capital pentru Euroins. Compania crește pe fondul unor noi standarde de bune practici
În paralel cu majorarea puternică de capital, Euroins și-a extins rețeaua de ateliere auto și a lansat o aplicație pentru telefonul mobil pentru eliminarea birocrației în relația cu clienții și păgubiții. 100 de milioane de lei e majorarea de capital a Euroins, a treia cea mai mare companie de pe piața asigurărilor din România. Majorarea de capital vine în contextul în care compania a intensificat eforturile pentru implementarea de noi standarde de bune practici pe piața locală și de respectare a tuturor recomandărilor reglementatorului.
În primele 6 luni ale acestui an, compania Euroins a reușit să scurteze procesul de aprobare și rambursare a despăgubirilor. Noul proces de raportare a unui accident este mult mai rapid odată cu lansarea unei platforme online de constatare a daunelor. În plus, compania a investit și îmbunătățit activitatea serviciului de tip call center. Statisticile interne arată că Euroins România a plătit cu 26% mai multe despăgubiri în primul semestru din 2020 față de semestrul I 2019 și a continuat să îndeplinească cerințele de constituire a rezervelor prin creşterea rezervei de daună.
Într-un comunicat de presă emis de asigurator se menționează că noile exemple de bune practici de eliminare a birocrației, scădere a timpilor de constatare și plată în cazul daunelor se resimt inclusiv în interesul românilor pentru polițele de asigurare emise de Euroins România. Comparativ cu 2019, în primele 6 luni din 2020 Euroins a înregistrat o creștere de aproape zece la sută a numărului de asigurări vândute.
Valoarea primelor brute scrise a fost de 662,2 milioane lei, în creștere cu 7% de la an la an, în timp ce valoarea despăgubirilor plătite în prima jumătate a anului a crescut cu 25% faţă de aceeaşi perioadă din anul trecut, până la 504,5 milioane lei, pe fondul aprobării și rambursării despăgubirilor mai rapid.
Odată cu extinderea rețelei de service-uri și ateliere auto, dar și semnare a unor noi acorduri de colaborare, valoarea medie a despăgubirii RCA plătită rămâne stabilă, cu o ușoară scădere de la an la an. Scăderea vine și pe fondul eforturilor depuse în controlul costurilor și a noilor procese de gestionare a creanțelor din cadrul companiei.
Pe lângă acestea, numărul de petiții depuse la ASF România a scăzut cu 45% în august față de ianuarie 2020. Toate măsurile luate de companie în ultimele şase luni au avut ca obiectiv îmbunătăţirea serviciilor către clienţi şi păgubiţi şi de asemenea pentru a îndeplini recomandările reglementatorului.
„Pe de altă parte, noul consiliu de administrație a luat recent decizia de a proceda la o majorare de capital puternică în valoare de aproape 100 de milioane de lei sub forma unor datorii subordonate și infuzii de capital, care vor fi vărsate integral în următoarele două luni. Această majorare de capital indică angajamentul pe termen lung al acționarilor și investitorilor față de Euroins România și piața de asigurări din România, unde sunt luate în considerare noi achiziții, după aprobarea preconizată a tranzacției Ergo”, se arată într-un comunicat de presă emis de Euroins România.