Conform celui mai recent studiu MEDNET Marketing Research Center, aproape 85% dintre persoanele intervievate din mediul urban au spus că își vor petrece zilele libere de Paște cu membrii familiei, în localitatea de domiciliu, la rude, prieteni sau ieșind la iarbă verde. Ca tendință, persoanele intervievate cu vârsta între 18 și 35 de ani, pe lângă timpul petrecut acasă, în familie, obișnuiesc să-și facă timp și pentru prieteni.
Comparativ cu anul 2013, bugetul mediu alocat sărbătoririi Paștelui nu a crescut semnificativ din punct de vedere statistic, suma medie situându-se în jurul valorii de 359 de lei în 2014, față de 358 de lei anul trecut.
Tradiția vopsirii ouălor în casă este respectată de 64,8% dintre orășenii intervievați, în timp ce 17,2% dintre respondenți au spus că preferă să cumpere ouăle roșii din magazin.
Aproape 50% dintre respondenți vor cumpăra cozonacul pentru Paște, iar 33,6% au spus că îl vor pregăti în casă. În ce privește pasca și drobul, cei mai mulți dintre consumatorii acestor produse au spus că le pregătesc în gospodărie (34,0% pasca și 42,8% drob). La polul opus se situează vinul, care este cumpărat de aproape 50% dintre orășenii intervievați.
Aproape jumătate (49,0%) dintre respondenți intenționează să cumpere carne de miel sau ied pentru a sărbători Învierea Domnului. Numărul consumatorilor de carne de miel sau ied crește dacă sunt luați în calcul și cei 7,1% care primesc acest tip de carne de la familie sau prieteni, dar și cei 2% care cresc iezi sau miei în propria gospodărie, conform studiului citat.
Totodată, 5,3% dintre respondenți au spus că nu își permit din punct de vedere financiar să cumpere carne de miel sau ied.
Unii dintre cei intervievați au spus că nu intenționează să consume carne de miel sau ied cu ocazia Sărbătorilor Pascale și vor alege alternative mai „economice”, cum ar fi carnea de pui sau porc.
Cu ocazia Paștelui, aproape 70% dintre persoanele intervievate au declarat că intenționează să cumpere cadouri celor dragi.
Principalul „beneficiar” al acestor cadouri este soțul/soția sau iubitul/iubita, peste 60% dintre respondenți oferind „perechii lor” daruri de Paște. De asemenea, mai mult de jumătate dintre aceștia au declarat că vor oferi cadouri atât părinților (58,4%), cât și copiilor sau nepoților (57,7%).
„Dar, atunci când ne referim la familiile cu copii, principalul «beneficiar» al cadourilor de Paște devine copilul”, se mai arată în studiu.
În ceea ce privește tipurile de cadouri pe care le vor oferi de Paște celor dragi, cei mai mulți dintre orășenii intervievați spun că vor opta pentru produse alimentare (ciocolată, cafea, dulciuri etc.), îmbrăcăminte, accesorii vestimentare, accesorii speciale pentru masa de Paște (față de masă, pahare, șervețele etc.) sau încălțăminte.
Peste jumătate dintre persoanele intervievate au declarat că intenționează să-și cumpere de Paște îmbrăcăminte, încălțăminte sau accesorii. Ca tendință, tinerii cu vârsta între 18 și 25 de ani sunt mai dispuși să investească în propria garderobă, respectând tradiția de a te „înnoi de Paște”.
Ca și anul trecut, peste 50% dintre respondenți nu vor primi beneficii suplimentare de la locul de muncă. Conform studiului, 15,2% dintre persoanele intervievate care sunt angajate au spus că vor primi primă de Paște în bani, 11,2% că vor beneficia de tichete cadou și 4,9% că vor primi produse cadou.
Studiul a fost realizat online, pe un eșantion reprezentativ la nivel național – urban, în perioada 4-8 aprilie. Autorii studiului au intervievat 663 de persoane, cu vârsta cuprinsă între 18 și 55 de ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,81%.