Managementul defectuos din CNADNR a dus la amânarea ofertelor la tronsonul de autostradă Sebeș-Turda

Publicat: 11 10. 2013, 15:16
Actualizat: 31 07. 2014, 11:21

Termenul de depunere a ofertelor pentru construcția tronsonului de autostradă Sebeș-Turda a fost prelungit până la 28 octombrie, din cauza managementului defectuos din cadrul  unor compartimente ale companiei, a anunțat vineri administratorul rețelei rutiere.

Directorul general al companiei, Narcis Neaga, a decis înființarea unei comisii de disciplină care să verifice motivele prelungirii termenului și activitatea persoanelor considerate responsabile – Emil Rusoiu, fost Director al Direcției Autostrăzi Finanțate cu Fonduri Externe, Daniela Epure, Șef Unitate de Implementare în cadrul aceleiași direcții, Radu Andronic, fost Director General – adjunct Proiecte cu finanțare externă și Florina Ghizolu, Șef serviciu în cadrul Direcției Technice, arată compania, într-un comunicat.

Comisia va aplica sancțiunile corespunzătoare, în funcție de gradul de vinovăție al fiecăruia din cei verificați, menționează CNADNR.

Termenul de depunere a ofertelor pentru tronsonul respectiv, stabilit inițial pentru 12 septembrie, a fost prelungit de mai multe ori, prima dată pentru 8 octombrie și ulterior pentru 15 octombrie, respectiv 29 octombrie.

În luna iulie CNADNR a anunțat că vrea să contracteze lucrări de proiectare și construcție a autostrăzii Sebeș – Turda, proiect cu o lungime totală de 70 de kilometri și o valoare estimată la 2,48 miliarde lei (560 milioane euro), fără TVA.

Valoarea estimată a contractului include și procentul de 10% reprezentând cheltuieli diverse și neprevăzute, arăta atunci CNADNR.

Proiectul este împărțit în patru loturi. Acordurile vor fi încheiate prin licitație deschisă, pentru prețul cel mai scăzut.

Lucrările vor fi finanțate cu bani europeni, din Fondul de Coeziune (85%), și de la bugetul de stat, iar termenul pentru finalizarea acestora este de 70 de luni de la data atribuirii.

Narcis Neaga, director adjunct al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, responsabil pentru concesiuni, a preluat în august conducerea CNADNR, în locul lui Mircea Pop, demis din funcție.