În câțiva ani Tarom ar putea avea o flotă aeriană nouă, uniformă, ceea ce ar putea duce la reducerea costurilor cu combustibilul cu 35%, a declarat joi directorul general al Tarom, belgianul Christian Edouard Heinzmann.
Declarația a fost făcută în contextul primei întâlniri cu jurnaliștii români pe care a avut-o managerul privat al Tarom, care a fost instalat în funcție în noiembrie anul trecut. Fotografii și cameramanii nu au avut acces la întâlnire, anunțată inițial drept una „informală”.Motivul: „nu s-a primit acceptul ministrului Transporturilor pentru organizarea unei conferin’e de presă”.
În prezent flota aeriană a operatorului aerian național este compusă din 23 de aeronave, potrivit informațiilor de pe site-ul companiei. Astfel, în prezent flota operatorului cuprinde: o aeronavă Boeing B737-800, 4 aeronave Boeing 737-700, 4 aeronave Boeing 737-300, 4 aeronave Airbus A318-111, 7 aeronave ATR 42-500, 2 aeronave ATR 72-500 și o aeronavă Airbus A310-325.
Managerul privat al Tarom spune că peste doi ani flota operatorului aerian național ar putea scădea la 20 de aeronave.
Heinzmann a explicat că Tarom va organiza o licitație prin care va fi ales un producător care va livra noi aerovane în schimbul celor vechi, printr-o operațiune de «phase in/ phase out».
Pe de altă parte, managerul privat vrea ca avioanele Tarom să facă mai multe zboruri pe zi, pentru ca operatorul să devină mai eficient. În acest context, el a spus că fiecare aeronavă efectuează în medie opt ore de zbor pe zi, fiind de părere că ar trebui să se ajungă la 12-14 ore de zbor pe zi.
Peste 350 de milioane de dolari pentru achiziționarea de aeronave
În 1992 Tarom a demarat un proces intensiv de modernizare a flotei aeriene.Două aeronave Airbus A-310 au fost achiziționate în 1992, două aeronave Boeing 737 în 1993, iar alte trei aeronave Boeing 737 în 1994.Începând cu anul 1998, flota TAROM s-a îmbogățit cu șapte aeronave ATR 42-500 pentru curse interne și regionale, precum și cu alte 4 aeronave Boeing 737.
Din 1992, Tarom a investit mai mult de 350 de milioane dolari în achiziționarea de noi aeronave și echipamente. „Compania intenționează să continue acest proces de modernizare prin achiziția de noi aeronave performante”, se arată pe site-ul companiei.
Compania operează în prezent pe zborurile externe și interne cu o flotă compusă din 23 aeronave.
Ministrul Fenechiu: Tarom trebuie să cumpere sau să închirieze aeronave noi
În schimb, ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat joi, potrivit Mediafax, că în opinia lui Tarom trebuie să își mărească flota de avioane, prin achiziții sau închirieri, pentru a-și putea dezvolta activitatea.
„Deocamdată discutăm. Da, trebuie să cumpere sau să închirieze Tarom avioane noi. (…) Există dorința de a dezvolta compania, nu poți dezvolta o companie aeronautică decât mărindu-i activitatea. Nu-i poți mări activitatea decât dacă ai un număr mai mare de avioane. Vrem să cumpărăm avioane noi și să uniformizăm flota”, a spus ministrul, după o conferință de presă.
Pe de altă parte, întrebat despre relația cu ministrul Transporturilor, Heinzmann a spus că s-a întâlnit de trei ori cu el considerând că are o relație bună cu ministrul Fenechiu, „dar nu știi niciodată”, a zâmbit el.
Tarom ar trebui să devină profitabilă începând din 2016, a mai spus managerul privat al companiei, care și-a exprimat speranța ca acest lucru să se realizeze chiar mai devreme.