Studenții sunt provocați să participe la un concurs prin care să ajute la definirea unui brand pentru promovarea turismului cultural în România, a dezvăluit Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri și turism, luni, la emisiunea Gândul LIVE.
„Am lansat un concurs cu ajutorul Universității de Artă din București și cu Arhitectura să facem acest parteneriat cu studenții să punem să lucreze creativ și inventiv și să premiem cel mai bun brand. Să decidem după aceea pe cultural care să fie. Personal, eu aș pleda pentru Brâncuși”, a declarat Grapini.
Ministrul a arătat că brandul va fi unul secundar celui de țară.
„Turismul este un sector și subsectoarele sunt balnear, cultural, istoric. Ne gândim de ce nu să folosim un simbol a mult cunoscutului și românul cu care ne mândrim pentru turismul cultural. Sigur, aici sunt în discuții cu domnul ministru al Culturii”, a spus ea.
Ministrul delegat pentru IMM-uri, mediul de afaceri și turism a adăugat că pentru brandul istoric va fi reînviat brandul Dracula.
Grapini: Am făcut un inventar al clădirilor care ar putea fi introduse în circuitele turistice
Cu privire la clădirile istorice care se află în patrimoniul altor ministere, Grapini a precizat că acestea ar putea fi cedate Turismului.
„Eu cred că prim-ministrul a avut o decizie foarte înțeleaptă: să facem un inventar, să vedem cui și ce aparține. Vreau să vă spun că și la Herculane e o clădire istorică care aparține Ministerului Apărării. Eu am făcut acest inventar, îl prezentăm și vedem care este calea prin care le punem, dacă este o nevoie a ministerului respectiv, poate RA-PPS-ul dă alt spațiu și poate pe acestea putem să le reintroducem în circuit”, a spus Grapini la Gândul LIVE.
Cu privire la numărul acestor clădiri, Grapini a spus „chiar nu sunt pregătită și nu dau cifre”.